خبرهای داغ:
بندر ماهشهر – امام جمعه شهر چمران گفت: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل موضع شفاف جمهوری اسلامی بود که گویای ماهیت آمریکا و دشمنی تمام ناشدني آن است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۸۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: حادثه تروریستی جمعه اهواز را که منجر به شهادت 25 هموطن شد، به خانواده معظم جانباختگان این حادثه تسلیت عرض کرده و این حادثه را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ان‌شاءالله به تعبیر مقام معظم رهبری گوشمالی سختی به عوامل بزدل این حادثه تلخ خواهیم داد. تشییع عظیم این شهدا که سیلی محکمی بر صورت بدخواهان بود، نشان از عشق و وفاداری ملت و استان خوزستان به انقلاب و نظام خود بود.

خطیب جمعه شهر چمران گفت: باوجود همین مردم است که انقلاب زنده مانده، بنابراین دشمن مردم را نشانه گرفته هم در تحریم هم در ترور، اما ملت بار دیگر با بصیرت و فداکاری دشمن را مایوس کردند و توطئه‌های خبیث را در نطفه خفه کرده و خواهد کرد.

وی ادامه داد: عشایر و طوایف غیور استان خوزستان، تقدیم 16 هزار شهید برای انقلاب اسلامی را برای خود افتخار بزرگی می‌داند و با تمام وجود پای قطره قطره خون شهدا ایستاده‌اند.

هاشمی در ادامه  با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی رئیس جمهور در این مجمع، گفت: سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مورد تقدیر است. این سخنان موضع شفاف جمهوری اسلامی بود که گویای ماهیت آمریکا و دشمنی تمام ناشدني آن است.

امام جمعه شهر چمران بیان کرد: این همه آثار اقتصادی مخرب ارزی و ...  که با عطسه آمریکا بالا پایین می‌شود،  نشان داد که شعار چند ساله مقام معظم رهبری چقدر حیاتی است که تاکید موکد بر عمل به اقتصاد مقاومتی می‌کنند. حمایت از تولید داخلی و یگانه راه حل مشکلات امروز اقتصادی ما برگشت به شعار مقام معظم رهبری است.

وی افزود: البته قسمتی از مشکلات موجود، عدم مدیریت صحیح و برخورد نامناسب با سودجویانی است که با آب و نان مردم بازی می‌کنند و با اختلاس و احتکار نان از سفره مردم برمی‌دارند. یک محصول مهم به خاطر طمع ارزی شاید صادر شود و ملت را به مشکل بیندازد این مسئله باید مدیریت شود به ویژه در این مقطع حساس همه دستگاه‌ها باید مثل زمان دفاع مقدس جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی روی این موارد کار کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای عبور سریع از این مقطع نیاز به مسئولانی با روحیه جهادی و انقلابی داریم. نمي‌شود سر سفره عظیم و مقدس دفاع مقدس نشست  وفقط خاطره تعریف کرد، باید کنار آن از این سفره عظیم درس ایثارگری و عمل جهادی و انقلابی در مقابله با مشکلات اقتصادی گرفت چون جنگ همان جنگ است و نیاز به همان روحیه‌ها دارد.

خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: بنده احساس می‌کنم شهر چمران نیاز به روحيه مطالبه‌گری جدی دارد و اين روحیه باید پررنگ باشد. اگر کاری در شهر صورت می‌گیرد باید مطالبه مردمی داشته باشد. نمي‌شود یک امام جمعه تنها داد بزند یا یک مسئول تنها فریاد بزند، موج مطالبه را مردم هر شهر ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه هم تریبون خود مردم است، موج ایجاد کردن تبدیل یک موضوع به مطالبه عمومی کار مردم شهر است البته انتظار دارم مسئولان شهر نیز در این مطالبه‌گری جدی و روحیه آنها جهادی باشد. به طور مثال چند سال است سهم شورای راهبردی به صورت ناعادلانه تقسیم مي‌شد امسال انتظار داریم مسئولان شهر این نوع مطالبه‌گری را دنبال کنند.

هاشمی در ادامه با گرامیداشت روز آتش‌نشانی گفت: این روز را به آتش‌نشانان غیور کشور که به ویژه سال گذشته شاهد ایثارگری آنان در چند نقطه کشور از جمله شهرستان بندر ماهشهر بودیم به این عزيزان تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه شهر چمران همچنین با تبریک روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: ای کاش مسئولان دریانوردی بندر ماهشهر را احیا کنند چرا که این صنعت یک صنعت پررونق و باتوجه به فرآورده‌ها و تنوع محصولات دریایی باعث اشتغالزایی فراوان خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: روز جهانی سالمندان را به سالمندان پربرکت تبریک می‌گویم. البته که در روایات ما تاکید فراوان بر حفظ حرمت سالمند شده است به طوری که وجود سالمند در بین مردم به مثابه وجود پیامبری در امت است. روایت «لیس منا من لم یوقر کبیرنا»، کسی که به بزرگ به خاطر بزرگی‌اش احترام نگذارد از ما اهل بیت نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها