حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، گفت: حوادث اهواز نشان داد پیوندهای عمیق میان گروهک تجزیه‏طلب الاحوازیه و داعش است.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۳۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امام‌جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به 31 شهریورماه اشاره کرد و گفت: در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ ساله نظام سلطه علیه مردم ایران، تروریست‏های تکفیری مردم اهواز را آماج گلوله‏های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرارداد و به گمان خودشان با ارعاب درصدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، افزود: دقایقی پس ‌از این حادثه تروریستی که به شهادت و مجروح شدن جمعی از مردم و نیروهای نظامی منجر شد، گروهک تجزیه‏طلب تروریستی الاحوازیه مسئولیت آن را بر عهده گرفت، با این‌حال ساعتی بعد گروه تکفیری داعش هم در اطلاعیه‏ای مسئولیت این اتفاق را بر عهده گرفت که نشان‏دهنده پیوندهای عمیق میان گروهک تجزیه‏طلب الاحوازیه و داعش است.

وی بیان داشت: فارغ از اینکه عامل میدانی این حادثه از اعضای کدام‌یک از این دو گروه تروریستی هستند، خون شهدای مظلوم این حادثه تلخ در عین اینکه ماهیت ضد مردمی این گروهک‏های تروریستی را آشکار ساخت، حقانیت نظام اسلامی در ایستادگی و مقابله با فزون‏خواهی‏های نظام سلطه را آشکار و به عرصه‏ای جهت تقویت انسجام ملی و رسوایی دشمنان نظام تبدیل شد.

امام‌جمعه فارسان در مورد ابعاد این حادثه و زمینه‏ های آن به نکاتی چند اشاره کرد: جان بولتن، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۲ تیر ۱۳۹۶ گفته بود که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‏ سالگی‏ اش برسد.

وی گفت: وزیر خارجه پیشین آمریکا گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.مبتنی بر این سِناریو و با توجه به برنامه ‏ریزی‏ها برای تشدید تحریم‏ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و احتمال اوج‌گیری اعتراضات اجتماعی، دشمنان نظام برای ایران در سال ۹۷ تابستان داغی را طراحی و بارها از آن سخن به میان آورده و به‌زعم خود فروپاشی نظام اسلامی را در خلال آن به انتظار نشسته بودند.

وی ادامه داد: محمد بن سلمان ولیعهد رژیم سعودی در اردیبهشت‌ماه ۹۶ گفته بود ما تلاش می‏کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور افزود: هدف‌گذاری کاخ سفید بر شکست روح مقاومت و ایستادگی ملت ایران به هر قیمتی، موجب بهره‏گیری از همه ظرفیت‏های ممکن علیه نظام اسلامی گردیده است، به‌کارگیری گسترده‏ترین شکل تحریم‏های اقتصادی، تمسک به صهیونیست‏ها، گروه‏های مطرود و درمانده نظیر منافقین و سلطنت‏طلب‏ها برای برهم زدن امنیت داخلی و استمداد از شیخ‏نشین‏های فرتوت و رو به اضمحلال خلیج‌فارس برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، درعین‌حال نشان از بزرگی وبرتری ایران در مواجهه با آمریکا و دیگر متحدین منطقه‏ای و فرا منطقه‌ای دارد.

وی افزود: اما به‌رغم برنامه‏ریزی و امیدواری دشمن، چالش مورد انتظار اتفاق نیفتاد و حتی در مقایسه با آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ که قریب به ۱۱۰ شهر متشنج شده بود، به یک‌دهم کاهش‌یافته و عملاً دشمن در فاز اول ناکام ماند.

امام‌جمعه فارسان به افزایش تحریم‌ها اشاره داشت و گفت: تلاش‌های کاخ سفید با افزایش تحریم‌ها و رشد نجومی نرخ تورم در به خیابان کشاندن مردم و دامن زدن به اعتراضات اجتماعی در ادامه روزهای تابستان به‌جایی نرسید و این امر نشان‌دهنده اعتماد و باور مردم به‌نظام و البته انتظار از مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

وی اظهار داشت: اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‏جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند و لذا با بهره‌گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالش‌های امنیتی تمسک پیداکرده و تلاش داشت این حادثه و شدت آسیب‏های وارده را به عرصه‏ای برای آشوب‏ها تبدیل کند که این بار نیز ناکام ماند.

وی در پایان بیان داشت: هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‏ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود. از همین رو است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در مورد این حادثه یادآور شدند: به کوری چشم آنان، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‏‏ دشمنی‏ها فائق خواهد آمد.

 

ارسال نظرات