سردار اکبری گفت: دنیا در هشت سال دفاع مقدس فهمید که ملت و انقلاب ما با توطئه های دشمنان شکست نمی خورد.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۱۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به ایراد سخن پرداخت و  نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال جنگ تحمیلی، علت آغاز جنگ و دستاوردهای دفاع مقدس را برشمرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، با تسلیت ایام محرم و حادثه تروریستی اهواز، هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: 40سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی شاهد انواع توطئه های مختلف از سوی استکبار جهانی بودیم، که به لطف الهی ملت بزرگ ایران پیروز شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، فتنه های مختلف و جنگ های فرهنگی، نظامی، امنیتی، را از جمله توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: راهبرد دشمنان انقلاب ایجاد مشکلات امنیتی و تهدید و تحریم و فشار است؛ ولی موفقیتی نداشته و اکنون جنگ اقتصادی را بعنوان راهبرد میان مدت برای براندازی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: امروز هم من و هم شما و هم مسئولان کشور باید به این باور برسند که در جنگ اقتصادی قرار داریم و با پشتیبانی مردم  و تدابیر مسئولان از این جنگ نیز پیروز و سربلند بیرون بیاییم؛ چرا که ما در جنگ تحمیلی 8ساله هم شاهد تهدید و تحریم بودیم.

سردار اکبری، گفت: شهدای ما از جان و مال خود گذشتند و ان شاءالله ما نیز باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

وی، به چرایی آغاز جنگ از سوی رژیم بعث عراق با بهانه قرار دادن قرارداد 1975 الجزایر اشاره کرد و افزود: قبل از شروع رسمی جنگ بارها به مرزهای کشور ما تجاوز شده بود و شهدایی را نیز تقدیم کرده بودیم؛ اما رئیس جمهور وقت که فرمانده کل قوا نیز بود، این حرکات را تمرین ارتش عراق عنوان می کرد و اجازه ورود ارتش به میدان را نمی داد.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: دفاع در همه ادیان قابل قبول و مشروع است؛ ملت ما نیز در دفاع از وطن، خاک و دین و ناموس که جزء قاموس دین ماست، به میدان آمدند و مقابل دشمن ایستادند.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ابتدای جنگ که نیروهای ارتش به علت وابستگی به مستشاران قبل از انقلاب منظم نشده بودند و سپاه و بسیج نیز هنوز شکل نگرفته بود، مردم پای کار آمدند و بعدها  با شکل گیری یگان های متعدد ارتش، سپاه و بسیج، توانستیم در مقابل ارتش رژیم بعث ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: شروع جنگ با بهانه واهی از سوی رژیم عراق، به خاطر این بود، که دشمنان انقلاب اسلامی از غائله های مختلف و ترورها و فتنه ها نتوانسته بودند نتیجه بگیرند و به زعم خود می خواستند 7روزه تهران را با جنگ نظامی تصرف کنند.

سردار اکبری، با اشاره به اینکه روز گذشته سالروز شکست حصر آبادان بود، یاد و خاطره عملیات بزرگ شکست حصر آبادان بویژه شهید دریاقلی سورانی که از فرزندان و افتخارات استان چهارمحال و بختیاری است را گرامی داشت و گفت: دنیا در هشت سال دفاع مقدس فهمید که ملت و انقلاب ما با توطئه های دشمنان شکست نمی خورد.

وی، گفت: در دفاع مقدس به تعبیر حضرت امام خمینی(ره)، به پشتیبانی مردم عزیز و رشادت های رزمندگان و خون شهدا،  ابهت شرق و غرب را شکستیم و انقلاب را به جهان صادر کردیم و امروز  دفاع مقدس ما در همه کشورهایی که به دنبال استقلال و آزادی هستند، الگو قرار گرفته است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به نقش ارزنده آحاد ملت در هشت سال دفاع مقدس و نقش مردم چهارمحال و بختیاری در این دوران اشاره کرد و افزود: تقدیم 2438شهید، حضور در خنثی سازی فتنه کردستان با اعزام 80پاسدار از استان، حضور رزمندگان این دیار در قالب تیپ و لشگرهای مختلف ابتدای جنگ ازجمله؛ 17 علی ابن ابیطالب علیه السلام قم، تیپ 14 امام حسین علیه السلام، تیپ نجف اشرف، تیپ 25 کربلا و ... که بعدها به یگان های بزرگ و مهم تبدیل شدند و همچنین تیپ همیشه سرافراز 44 قمربنی هاشم علیه السلام که از عملیات محرم شکل گرفت و در عملیات های مختلف نقش آفرینی کرد، گوشه هایی از نقش مردم استان در دفاع مقدس و حفظ انقلاب اسلامی است.

سردار اکبری، عملیات های خیبر، بدر، والفجر4، والفجر8، کربلای 4، کربلای5، والفجر10 و ارتفاعات شاخ شمیران و شاخ سورمر، انهدام پل جویبر، تهدید جاده بصره، حفظ جزایر و منطقه شلمچه و ... را شاهدان رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی، در ادامه به برخی دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: شکست عظمت و ابهت ابرقدرتها، انتقال وحشت به دل مستکبران، قطع وابستگی به مستشاران نظامی بیگانه، تشکیل سپاه و بسیج، اثبات اینکه می توان مقابل قدرت های بزرگ ایستاد، افشای تزویر جهانخواران، تثبیت ارضی جمهوری اسلامی و بیداری ملت ها، رشد متعدد صنایع دفاعی و ... را از دستاوردهای مهم و بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اقامه شد.

ارسال نظرات