به یاد تنها بانوی رزمنده چهارمحال و بختیاری؛

یادواره رزمنده جانباز مرحومه نازبیگم حسین میرزایی در بن برگزار شد

یادواره آبروی محله، به یاد مرحومه نازبیگم حسین میرزایی، تنها بانوی رزمنده استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته دفاع مقدس در شهر بن برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۷۰۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بن در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این رزمنده دفاع مقدس گفت: هدف از برگزاری یادواره های آبروی محله نگه داشتن یاد و نام شهداء و روشن نگه داشتن چراغ راهی است كه شهداء و رزمندگان برای ما افروختند تا بتوانیم با این مشعل ها راه درست را از مسیر انحراف تشخیص داده و در مسیر ولایت حركت كنیم.

همچنین در ادامه این مراسم جانباز 70درصدی مشهدی هشت سال دفاع مقدس آْقای صادقیان كه به واسطه ایثارگری و فداكاری بانو حسین میرزایی نجات یافته ضمن گرامیداشت و اظهار ارادت به این بانوی رزمنده به بیان خاطراتی از این جانباز 25 درصد جنگ تحمیلی پرداخت و در ادامه از مسئولین درخواست كرد كه برای این بانوی رزمنده تندیس و یادبودی بسازند.

وی در انتها به وی‍ژگی های برجسته این بانوی رزمنده اشاره كرد و از جمله آنها صبر، ایستادگی و استقامت، عدم وابستگی به دنیا،وقف خود و خانواده به انقلاب اسلامی را برای این بانوی فداكار برشمرد.

گفتنی است: از مجموع 2 هزار و 438 شهید استان چهارمحال و بختیاری، 15 نفر شهدای زن هستند که بر اثر بمباران به شهادت رسیده اند.

همچنین چهارمحال و بختیاری دارای 800 زن ایثارگر و 37 جانباز زن است که مرحومه حاجیه ناز بیگم حسین میرزایی بنی، امدادگر شجاع و جانباز 25 درصد، تنها زن رزمنده این استان در سال های دفاع مقدس می باشد.

این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهر بن در حسینیه مسجد الزهراء سلام الله علیها برگزار شد.

ارسال نظرات