فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، امیدآفرینی در جامعه، رفع شبهات و بیان ظرفیت های درونی را رسالت رسانه ها دانست.
کد خبر: ۹۰۶۲۶۰۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هم افزایی رسانه های بسیجی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم و حادثه تروریستی رژه31شهریور در اهواز، گفت: تلاش دشمن این است که ارزش های اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس را از بین ببرد یا حداقل کم رنگ کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، افزود: دشمنان بعد از دفاع مقدس، به دنبال این بودند که نامی از دفاع مقدس وجود نداشته باشد؛ ولی به تعبیر مقام معظم رهبری، فناوری راهیان نور توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

وی، با اشاره به برخی برکات هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از منظر بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ادامه داد: ما ابهت ابرقدرت ها را در دفاع مقدس شکستیم و به همین دلیل دشمنان همیشه کینه در دل دارند و به دنبال کم رنگ کردن و از بین بردن فرهنگ دفاع مقدس هستند، که حمله تروریستی رژه31شهریور در اهواز نیز یکی از نشانه های آن است.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی در 8سال دفاع مقدس به اقصی نقاط جهان صادر شد و امروز شاهد عزاداری برای امام حسین علیه السلام و بزرگداشت مقام شهید و شهادت در کنار کاخ سفید و کشورهای مختلف هستیم.

سردار اکبری، زیرسؤال بردن دستاوردهای دفاع مقدس از سوی عده ای نادان را نکوهش کرد و با اشاره به جدایی بحرین از ایران توسط حکومت پهلوی قبل از انقلاب اسلامی و خیلی از نقاط مختلف کشور در طی جنگ ها و قراردادهای مختلف در 2500سال گذشته، گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین مقاطع تاریخ ایران اسلامی است که با مقاومت جوانان و رزمندگان این مرز و بوم، حتی یک وجب از خاک کشور از میهن اسلامی جدا نشد.

وی، به برکات و دستاوردهای مختلف هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد وافزود: توانمندی های دفاعی و سیستم های موشکی دقیق و نقطه زن، به گونه ای که با دستور رهبر معظم انقلاب می توانیم هزاران کیلومتر دورتر از خاک کشور محل استقرار دشمنان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به صورت دقیق هدف قرار دهیم، نشانه آمادگی بالا و توان رزم عظیم است که برگرفته از هشت سال دفاع مقدس می باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به اهمیت و نقش رسانه در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: دشمن در جنگ روانی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است، لذا رسانه های ما باید واقع گرایانه و همصدا به دنبال امیدآفرینی در جامعه و رفع شبهات ایجاد شده از سوی معاندین باشند و توانمندی ها و ظرفیت های درونی را بیان کنند.

سردار اکبری، تأکید کرد: در جنگ اقتصادی چون یقین داریم در جنگ قرار داریم، باید شک و تردید را زدوده و وارد میدان شویم و روشنگری کنیم. راهنمایی مردم و مسئولین از رسالت های رسانه های انقلابی در هر شرایطی بخصوص زمان جنگ است.

وی، گفت: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نیز با حمایت مردم پیروز شدیم، امروز نیز در جنگ اقتصادی باید رسانه های به میدان آمده و نقشه های دشمنان را افشا کنند و ضمن مطالبه گری از مسئولان با ارائه راهکار آنها را به تحرک واداشته و نقاط ضعف را برطرف نمایند.

سردار اکبری، مطالبه گری را حق مردم و پاسخگویی را وظیفه مسئولان دانست و افزود: رسانه باید زبان گویا و چشم بینای مردم و رابط بین مردم و مسئولان باشد و با بیان واقعیت های جامعه، در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف والای نظام گام بردارد.

وی، تأکید کرد: در جبهه رسانه ای انقلاب باید رفاقت اصل قرار بگیرد و هدف همه کمک به مسئولان و رفع مشکلات مردم باشد.

در این نشست، جمعی از خبرنگاران بسیجی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و گزارشی از عملکرد رسانه ای خود را ارائه کردند.

ارسال نظرات