خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان نهاوند با بیان اینکه جنگ اقتصادی، تحریم مالی است و دشمن از این طریق قصد ضربه زدن به ما را دارد، گفت: امروز نسبت به دهه اول انقلاب از وضعیت بهتری برخوردار هستیم و اگر مشکلی وجود دارد ریشه‌اش حرص و طمع است .
کد خبر: ۹۰۶۲۵۴۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

دشمن از طریق جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به ما را دارد/ باید خصلت‌های خوب شهدا را در خود زنده کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در مراسم غبارروبی و گلباران مراز شهدای شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۸۵۴ شهید این شهرستان و هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان بیان داشت: باید خصلت‌های خوب شهدا را در خود زنده کنیم.

وی در ادامه با بیان یک روایت اظهار داشت: رئوس کفر و ریشه همه گناهان سه چیز است که شهدا از این سه چیز در امان بودند و من و شما نیز اگر حریف خود شویم و دور آنها را خط بکشیم از خیلی از گناهان در امان هستیم .

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه اولین گزینه کبر و تکبر و غرور است و ابلیس نیز به خاطر تکبرش از درگاه خداوند رانده شد، گفت: دومین گزینه حرص و طمع است.

وی با اشاره به اینکه سومین ریشه کفر و گناه حسد است که اولین قتلی هم که بین اولاد آدم رخ داد ریشه‌اش حسد بود، ابراز داشت: امروز نیز ریشه بسیاری از گناهان و کارهای خطایی که رخ می‌دهد؛ به خصوص در شرایط امروز کبر، حسد و طمع است.

مغیثی با اشاره به  جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است و با بیان اینکه جنگ اقتصادی، تحریم مالی است و دشمن از این طریق قصد ضربه زدن را دارد، افزود: امروز نسبت به دهه اول انقلاب از وضعیت بهتری برخوردار هستیم و اگر مشکلی وجود دارد ریشه‌اش حرص و طمع است .

وی با اشاره به نامه‌ای که حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف فرماندار وقت نوشت، اظهار داشت: خطاب این نامه به همه ما نیز هست، اگر می‌خواهی در قیامت از آتش جهنم نجات پیدا کنی به همان حقوق حلال کم قناعت کن و به وسوسه‌های دشمن گرفتار نشو و آلوده به حرام خواری نشو .

امام جمعه نهاوند در ادامه گفت: ریشه دزدی‌های میلیاردی، حقوق‌های نجومی، رشوه، ربا، احتکار، گرانفروشی، برخی از تخلفات دیگر اقتصادی حرص و طمع است که بلای جان جامعه است .

وی بیان کرد: شهدا کسانی بودند که خصلت‌های خوب زیادی داشتند و از حرص و طمع و کبر و حسد دوری می‌کردند اما امروز برخی مسئولین با حرص و طمع به دنبال مسئولیت‌های بالاتر هستند و یادشان رفته که این انقلاب با حرص و طمع و حسد به دست نیامده و با وحدت و همدلی و همراهی امام(ره) و شهدا و مردم به دست آمده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات