آیت‌الله مدرسی:

دامن زدن به مباحث اختلافی بین ایران و عراق، برای تضعیف حماسه بزرگ اربعین است

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: دامن زدن به مباحث اختلافی بین ایران و عراق، برای تضعیف مانور جهانی پیاده‌روی اربعین است.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۰۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در همایش رزمندگان و ایثارگران شهرستان خاتم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جوانان دوران جنگ تحمیلی با احساس مسئولیت در قبال ملت، نظام، رهبری و برای حفظ تمامیت ارضی کشور به مقابله با دشمنان رفتند و با ایثار جان خود کشور را در برابر توطئه‌ها و ترفند‌های مستکبرین و زورگویان جهان بیمه کردند.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس از قیام امام حسین (ع) در برابر یزیدیان الهام گرفته‌شده بود، گفت: در دوران جنگ تحمیلی ملت ما هیچ‌گاه ناامید و مأیوس نبود و با توسل و توکل در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد و سربلند از میدان حق علیه باطل بیرون آمد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به برخی تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی برای بروز اختلاف بین دو کشور ایران و عراق، تأکید کرد: جلوه دادن اختلاف بین ملت ایران و عراق فتنه جدید دشمنان اسلام است تا از این طریق اتحاد و نزدیکی دو ملت را نابود کنند.

مدرسی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین همایش میلیونی محبین اهل‌بیت (ع) است و بدخواهان نظام اسلامی با ایجاد تفرقه و بدبینی بین مردم ایران و عراق تلاش می‌کنند این مانور جهانی و حماسه بزرگ را تضعیف کنند.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه کشور در این چهل سال که از پیروزی انقلاب گذشته است موفقیت‌های بزرگی داشته است، گفت: شعار انقلاب در بدو پیروزی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که خوشبختانه اکنون به این اهداف رسیده‌ایم و ایران به نماد آزادی و استقلال در جهان تبدیل‌شده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد مشکلات کنونی کشور را ناشی از «خود تحریمی‌ها» عنوان و اظهار داشت: ۷۰ درصد از مشکلات کشور ریشه داخلی دارد و تنها ۳۰ درصد ناشی از آن به مشکلات و کارشکنی‌های خارجی بازمی‌گردد. گره زن مشکلات کشور به تحریم‌ها بزرگ‌ترین اشتباه است.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس با توکل و توسل توانستیم بر تمام مشکلات فائق آییم، خاطرنشان کرد: اکنون می‌توانیم با داشتن مدیریت جهادی و انقلابی در برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی و کشور را به سربلندی برسانیم.

وی اذعان کرد: نباید ناامیدی و یاس را در جامعه ترویج کنیم؛ بلکه باید با پرورش روحیه جهادی در بین جوانان، کشور را به خودکفایی رسانده و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار