جشنواره جهادگران علم و فنّاوری هم زمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس به همت معاونت جهاد علم و فنّاوری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۹۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: در ساختار مدیریّت علم که این ساختار از مقوله ­های علوم انسانی است دو نوع علم داریم که یکی علم تخصصی و دیگری علم توجهی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار کرد: علم، دانش و فنّاوری ­های تخصصی علومی هستند که متخصصینی در این زمینه رشد کردند و متناسب با پژوهش ­ها و تحقیق ­های دانش بنیان یا بر گزاره نظری آن می­ افزایند و یا در عرصه علوم تجربی گزاره را تبدیل به فن، فنّاوری و تولید محصول تبدیل می ­کنند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی ­های علوم تخصصی این است که نگاه آن به فضای بیرونی و جغرافیای اجتماعی نیست بلکه متخصصی است که تفکر می­ کند و بر مبنای آن یا تولید می ­کند و یا بر تولید اضافه می ­کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: علوم توجهی علومی است که در ساختار منظومه پیشرفت یک جامعه و نظام مورد نیاز جدی است و توجّه نظام نیز به آن معطوف است.

جشنواره جهادگران علم و فناوری در بوشهر برگزار شد

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: در تزاحم بین ترجیح علوم تخصصی با توجهی، تقریباً تمام نظریه ­پردازان مدیریّت علم معتقدند که علوم توجهی مهم ترند چون علومی هستند که منظومه پیشرفت بر اساس آن­ ها صورت می­ گیرد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری در بوشهر برگزار شد

وی تأکید کرد: علوم توجهی یک مدیریّت نیاز دارد که متأسفانه ما در ایران و بلکه در دنیا از آن محروم هستیم لذا لازم است یک نگاه آمایشی به منظومه علم صورت گیرد به طوری که مثلاً یک گروه کاوش­ گر جغرافیای علم در یکی از کشورها مانند ایران بررسی کند نیازمندی ­های علمی در جغرافیای آمایشی ایران چیست که ما لازم است بیش­ تر به آن توجّه کنیم و محصولات دانش بنیانی که ما در عرصه­ های مختلف نیاز داریم چه چیزهایی هستند؟

سرهنگ حمزه شیخیانی مسئول معاونت جهاد علم و فنّاوری سپاه امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه­ های این معاونت، حمایت از مخترعان و مبتکران بسیجی است که این حمایت ­ها در قالب ­های مختلف صورت می ­گیرد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری در بوشهر برگزار شد

در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه­ های آزاد اسلامی واحد بوشهر و علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر برگزار شد دکتر حامد گرگین پور مسئول خانه نخبگان شهید مهدوی و دکتر حیدری مسئول مرکز رشد شهید ماهینی استان بوشهر به بیان گزارشی از عملکرد، مشکلات و پیشنهادات حوزه ­های مسئولیّت خود و تعدادی از مخترعین بسیجی نیز به بیان توضیحاتی درباره اختراعات خود پرداختند.

همچنین در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری علمی بین سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و دکتر احمدی ریاست جهاد دانشگاهی استان بوشهر امضا شد که سرهنگ حمید خرم دل جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) به نمایندگی از سردار رزمجو در این مراسم به تبادل تفاهم نامه پرداخت.

در پایان این مراسم از تعدادی از مخترعین بسیجی و خانواده شهید عبدالرحمن یا علی مدد از شهدای علمی استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری در بوشهر برگزار شد

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها