حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

قارون‌گرایی یکی از خطرات هر انقلابی است/ تنوع طلبی و زیاده خواهی یکی از دام‌های دشمن است

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا است بیان داشت: قارون گرایی یکی از خطرات هر انقلاب است و متاسفانه در حال حاضر هم افرادی ضعیف النفسی هستند که از شغل، منصب و اعتبارات حزبی خود سوء استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۳۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی امروز در گردهمایی علما و روحانیون شاغل نیروهای مسلح استان در مجتمع فرهنگی اموزشی امامت مشهد خطاب به جمع حاضر اظهار داشت: شما در سنگر عقیدتی فکری و بصیرتی نیروهای مسلح هستید.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا بیان داشت: تجربه تلخی در فراروی انقلاب اسلامی است که در صدر اسلام و در زمان بنی اسراییل هم تکرار شد.

وی افزود: باید ریشه این انحرافات را بررسی کرد. باید دید انحرافات بنی اسراییل بر چه بوده است و چرا در زمان پبامبر (ص) هم این انحرافات تکرار شد و در زمان حال هم در حال تکرار است.

سعیدی اظهار داشت: اولین اشتباه بنی اسراییل کج‌فهمی و ارتجاع آنان بود. وقتی امتی انقلاب کرد بازگشت به عقب دیگر معنا ندارد آنان از فرعون و گاو پرستی به سمت خدا پرستی رفتند و هیچ امتی به اندازه بنی اسراییل از نعمات خداوند بهره مند نبودند اما دوباره در غیاب حضرت موسی(ع) به راه اولیه خود بازگشتند. ما نیز انقلاب کردیم و از زیر سلطه امریکا و استکبار و غرب خارج شدیم پس چرا باید دوباره زیر سلطه آنان برویم.

وی در ادامه افزود: دومین اشتباه بنی اسراییل افزایش تاثیر پذیری از جریان فتنه و  سرپیچی از فرمان جانشین رهبری یعنی هارون بود و به سمت گوساله پرستی رفتند.خطای سوم آنان تفاوتی است که بین رهبری اول و دوم قایل بودند. حضرت موسی در غیاب خود هارون را جانشین خود کرد اما بنی اسرائیل از فرمان هارون سرپیچی کردند و این موضوع دقیقا در زمان حضرت علی (ع) تکرار شد این در حالی بود که پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را چندین بار جانشین خود معرفی کرد.

 رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: چهارمین اشتباه آنان اخلال در نظام اقتصادی بود. قارون گرایی یکی از خطرات هر انقلاب است. قرآن  کریم می‌فرماید حضرت موسی(ع) قارون را در یکی از مناصب قرار داد و قارون در پست خود شروع به رانت خواری کرد و به ثروت کلانی دست یافت. متاسفانه در حال حاضر هم افرادی ضعیف النفس هستند که از شغل، منصب و اعتبارات حزبی خود سوء استفاده می‌کنند و به ریش مردم هم می‌خندند.

وی یکی دیگر از اشتباهات بنی اسرائیل را دستبرد در نرم افزار انقلاب و رهبری دانست. در زمانی که پیامبر اسلام (ص) جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را در در بین انبوهی از مردم مطرح کردند عده ای گفتند ایشان  علی را به عنوان دوست خود معرفی کرده است و در حقیقت آنان با این سخن خواستند به منافع خود دست یابند چرا که اگر منظور پیامبر(ص) دوستی است ضرورتی نداشت چندین بار و در جمع انبوهی از مردم این موضوع را بیان کنند.

سعیدی ادامه داد: اشتباه دیگر رفاه طلبی بود.  اگر مردم فراموش کنند برای چه انقلاب کردند انقلاب از دست می‌رود . مدام دشمن القا می‌کند برای شما معیشتتان مهم است یا انرژی هسته ای؛ برای شما امنیت مهم است یا معیشت. ما زمانی که انقلاب کردیم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر دادیم» حال دشمن  شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و « استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» را القا می‌کند.

وی با هشدار به اینکه تنوع طلبی و زیاده خواهی یکی از دام‌های دشمن است، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد ذائقه مردم را تغییر دهد و تا حدی خوب جلو رفته است بطوریکه الان شاهدیم بیشتر مطالبه مردم بر اساس نیاز نیست بلکه بر اساس خواسته‌های انان است.

وی در پایان گفت: ما علما و روحانیون در نیروهای مسلح با خواص در ارتباط هستیم کسانی که بازوان نظام هستند لذا باید هر چه در توان دارند بگذاریم تا انقلاب دچار انحراف نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار