امروز کارگران بسیجی در تمام عرصه‌های تولیدی با شرکت داوطلبانه در طرح "شیفت ایثار" بخشی از وقت خود را به صورت رایگان به خدمت‌رسانی در محل کار خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۹۰۶۲۳۷۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  کارگران در دوران ۸ سال دفاع مقدس انقلاب با تقدیم ۱۴ هزار شهید از جامعه کارگری سهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشت اکنون نیز کارگران در جنگ اقتصادی برای همراهی با انقلاب و کمک به اقتصاد کشور در اقدامی نمادین با انجام اضافه کاری بدون دستمزد با عنوان "شیفت ایثار" در مراکز کار و تولید نشان می‌دهند که همچون دوران دفاع مقدس در صف نخست خدمت به مردم و کمک به میهن حضور دارند.

بر همین اساس، امروز ۵ مهر ماه تعدادی از اصحاب رسانه درحاشیه اجرای رزمایش خدمت‌رسانی بسیج کارگری توسط کارگران بسیجی در شیفت ایثار در کشتارگاه صنعتی کردستان دیدار کردند.

حسینی قائم مقام کشتارگاه صنعتی دام کردستان در این دیدار اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی کردستان آماده خدمت‌رسانی به کل استان و شهرستان‌ها است.

حسینی با بیان این که در حال حاضر تولید روزانه گوشت قرمز و نیاز شهرستان‌های سنندج، دهگلان و کامیاران در این کشتارگاه تولید می‌شود افزود: این کشتارگاه آمادگی تامین گوشت قرمز شهرستان قروه، مریوان و سروآباد را در آینده نزدیک نیز خواهد داشت.

قائم مقام کشتارگاه صنعتی دام کردستان علت اینکه برای هر شهرستانی یک کشتارگاه پیش‌بینی نشده است، تاکید کرد: حجم بالای سرمایه‌گذاری و حجم پایین میزان کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی دام، علت این موضوع است.

وی بیان داشت: عملیات ساخت کشتارگاه صنعتی دام استان کردستان از سال ۷۹ و براساس مجوز هیات وزیران و همزمان با پنج استان کشور آغاز شد و در دی ماه سال ۸۹ و با اختصاص اعتباراتی از محل سفر مقام معظم رهبری به بهره برداری رسید.


حسینی گفت: کشتارگاه صنعتی سنندج در سال و ۹۳، ۹۲ به عنوان کشتارگاه نمونه کشوری برگزیده شد، این کشتارگاه یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین کشتارگاه‌های صنعتی کشور است. ظرفیت این کشتارگاه هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین در یک شیفت کاری است.


وی با بیان اینکه هیچ دامی بدون تایید ناظر ذبح شرعی ذبح نمی‌شود افزود: در این کشتارگاه با حضور دور روحانی به صورت عملی و تئوری ذبح شرعی آموزش داده می‌شود تا گوشتی سالم و پاکیزه به دست مردم برسد.

حسینی افزود:در این کشتارگاه صنعتی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر در قالب پیمانکار در فضای کاملا بهداشتی و ایمن مشغول به خدمت هستند.

در ادامه سرهنگ کاووسی مسئول بسیج کارگری سپاه بیت المقدس کردستان هدف از رزمایش شیفت ایثار را اجرای کاهش هزینه‌های تولیدی کارفرما، تبلیغ کالا‌های تولید داخلی و ایجاد روحیه وحدت، همدلی و اخوت در کارگاه‌های تولیدی بیان داشت.

در ادامه حجت الاسلام سبحانی نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت سپاه  بیت المقدس سنندج با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود:انقلاب تمام هستیش را مدیون جوانان و نوجوانانی است که در هشت سال دفاع مقدس با حضور خود در سنگر‌های جبهه جهاد از سرزمینشان در ایران اسلامی و اسلام دفاع کردند.

وی در ادامه افزود:امروز ما به عنوان وارثین دفاع مقدس وظیفه مندیم که درس شهادت و صلابت شهیدانمان را برای فرزندانمان بازگو کنیم.

وی به احتکار کردن و انبار کردن کالا‌های نیازمند مردم در بازار اشاره کرد و افزود:افرادی که دست به این گونه اقدامات می‌زنند میخواهند چوب لای چرخ نظلام بگذارند که این خیالی بیش برای دشمنانمان نیست.

وی در پایان افزود:دفاع مقدس به ما آموخت که اگر چه در آن دوران تجهیزات زیادی نداشتیم، اما پیروز میدان شدیم پس امروز با داشته هاو توانای هایمان می‌توانیم مشتی باشیم بر دهان دشمنان این مرزو بوم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات