مدیر کتابخانه عمومی ماکو گفت: 4900 نفر در کتابخانه ‌های عمومی ماکو عضو هستند.
کد خبر: ۹۰۶۲۱۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

صابر عبدالله پور در گفت و گو با خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اظهار کرد: 6 کتابخانه در این شهرستان وجود دارد که به همشهریان خدمات ارائه می‌دهند که از این تعداد سه کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه دیگر عمومی است.

وی ادامه داد: این کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال‌احمر ماکو، حوزه علمیه و زندان این شهرستان فعالیت می‌کند.

مدیر کتابخانه عمومی ماکو بابیان اینکه 75 هزار و 628 جلد کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است، افزود: در 6 ماه اول سال جاری 8 هزار و 792 جلد کتاب به امانت برده شده است.

این مسئول از ایجاد بخش مجزا برای کودکان کتاب دوست خبر داد و اضافه کرد: 6 هزار نسخه کتاب در این بخش در دسترس مشتاقان کتاب نونهال است.

وی بیان کرد: 1 هزار و 620 جلد کتاب توسط خیرین کتاب دوست به کتابخانه های شهرستان اهدا شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه 4 هزار و 892 نفر عضو در کتابخانه های ماکو در حال فعالیت و بهره مندی از کتابخانه های شهرستان هستند، گفت: به تمامی اعضا، کارت عضویت یکساله صادر می کنیم که با استفاده از این کارت می توانند در هر جای کشورمان از امکانات کتابخانه‌ها برخوردار شوند.

عبدالله پور از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی در این شهرستان خبر داد و گفت: به کمک انجمن کتابخوانان ماکو کلاس های دوره خوانی دیوان حافظ، دیوان شهریار برای رده سنی بزرگسالان و کلاس های داستان گویی، اوریگامی، سفالگری، آموزش خط با خودکار، انشا و املا نویسی برای رده سنی نوجوانان و نونهالان در این کتابخانه برگزار می شود که نونهالان در این کتابخانه ها با کمک اساتید شعر و ادب شهرستان، نحوه صحیح مطالعه، نوشتن و قصه گویی، شعرخوانی را به صورت رایگان و در طول هفته فرا می گیرند.

وی با اشاره به سرانه مطالعه کل کشور که 35 دقیقه است، گفت: سرانه مطالعه ماکو 18 دقیقه برآورد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات