خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: شناخت اسلام انقلابی در شرایط کنونی بسیار ضروری است.
کد خبر: ۹۰۶۲۱۳۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ در تقویم کشورمان 31 شهریور تا 6 مهر ماه به عنوان هفته دقاع مقدس نامگذاری شده است که برنامه‌های مختلفی نیز فراخور این ایام برگزار می‌شود.

خبرنگار ما در خبرگزاری بسیج استان با حضور در نمایشگاه دفاع مقدس گزارشی تهیه کرده است، که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان غربی یوسف حق دوست در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هفته دفاع مقدس در سال جاری با زمان عزاداری برای سید و سالار شهیدان متقارن شده است بنابراین در هر دو مناسبت نکته های نغز و آموزنده زیادی نهفته است که باید برای درس گرفتن از آنها گام برداشته شود.

وی دفاع مقدس و نهضت حسینی را دانشگاهی پندآموز برای آحاد ملت ایران دانست و یادآوری کرد: این ایام طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گنجی است که باید درس‌های لازم را از آن استخراج کرد.

شناخت اسلام انقلابی در این برهه زمانی ضروری است

این مسئول برگزاری نمایشگاه و رویدادهای مشابه را اقدام مثبت و ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در هفته دفاع مقدس برای فهم و درک اهداف، آرمان‌ها و اندیشه‌های ناب امام راحل گام برداشته شود.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان غربی شناخت اسلام انقلابی را در این برهه زمانی امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین باید داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی را مرور کرده و بین نسل جدید و نسلی که انقلاب کرده و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند ارتباط برقرار کرد.

حق‌دوست برگزاری نمایشگاه را یک گام برای بازخوانی رشادت، ایثار و فداکاری جوانان در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و بیان داشت: در آن برهه زمانی با جان فشانی رزمندگان اسلام، انقلاب در مقابل آسیب‌ها و گزندهای مختلف بیمه شد.

کسبه بازوان قدرتمند انقلاب در دفاع مقدس بودند

مسئول بسیج اصناف آذربایجان غربی با بیان اینکه در نمایشگاه دفاع مقدس با زحمات اصناف و بازاریان حضور پیدا کرده و غرفه‌ای هم راه‌اندازی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی کسبه کمک‌های مالی، ارزاق و ... جمع آوری کرده و به دست رزمندگان اسلام می‌رساندند.

حسین عبدی اضافه کرد: کسبه متدین از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی به ندای امام خمینی (ره) گوش سپرده و کمک‌های اهدایی خود را به جبهه‌های حق علیه باطل می‌فرستادند بنابراین در هشت سال دفاع مقدس آنها نیز نقش عمده‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه کسبه بازوان قدرتمند در انقلاب اسلامی هستند، بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه دفاع همچنان ادامه دارد باید در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی حاضر نیز به کمک آحاد مردم ایران بشتابند تا با رعایت جانب انصاف و پرهیز از کم‌فروشی، گران‌فروشی و ... از این گردنه نیز عبور کنیم.

این مسئول در ادامه برپایی نمایشگاه دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بوستان ائل لرباغی یکی از نقاط بکر شهرستان است که برای برپایی این نمایشگاه اختصاص یافته که خوشبختانه استقبال مردم نیز خوب بوده است.

مسئول بسیج اصناف آذربایجان غربی از آحاد مردم برای حضور در این نمایشگاه به همراه فرزندان خود دعوت به عمل آورد و گفت: این روزها یک فرصت مناسبی برای پیوند بین نسل جدید و گذشته است.

برگزاری رزمایش فرهنگی بصیرتی در پادگان حیدرلوی ارومیه

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغ برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز از برگزاری رزمایش فرهنگی بصیرتی به مناسبت نکوداشت این ایام خبر داد و افزود: این برنامه در پادگان حیدرلوی ارومیه در پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی تلاش برای بازسازی نقش استان در دفاع از میهن اسلامی طی سال‌های دفاع مقدس را مهم‌ترین هدف از برگزاری این رزمایش عنوان کرد و از آحاد مردم برای بازدید از آن هم دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات