محفل دانش آموزی یا نسل چهارمی های انقلاب در البرز روز چهارشنبه به شمع تابان و عطرآگین از جنس فرشتگان آسمانی مزین شد، رادمردی که با آمدن پیکر مطهرش، پیام عاشورایی، ایثار و فداکاری به آینده سازان منتقل کرد.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۲۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، هفته دفاع مقدس است و امروز استان البرز یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز را به میزبانی تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار کرد، آئینی که میهمان بهشتی داشت که گمنامی پیشه کرده بود.

اشک‌ عشق دانش‌آموزان البرزی بر رادمرد گمنام وطن
سراسر سالن 2 هزارنفری شهیدان نژاد فلاح مملو از جمعیت دانش آموزان و معلمان بود اما مسافر بهشت شورو حال خاصی به این محفل بخشید.نسل چهارمی ها دیگر با واژه ها و صحبت ها سروکار نداشتند بلکه نمونه عینی و مجسم رشادت ها ، پیکر شهید گمنامی بود که حضورش پیام ها را انتقال داد.


مداحان و مرثیه سرایان از عاشورای حسینی و کربلای جبهه های خمینی سرودند و اشک ها بردیدگان جاری ساختند.سرانجام تاب تحمل همگان به سر رسید و پیکر شهید عاشورایی در محاصره زوار نسل چهارمی به میعادگاه عشق و دلدادگی تبدیل شد. 


معلمان و دانش آموزان با ندای لبیک یاحسین (ع ) این شهید گمنام و گرانقدر دفاع مقدس را بدرقه بهشت کردند.پیکر مطهر این شهید گمنام که در عملیات والفجر 8 در سال 64 و در سن 18 سالگی به شهادت رسیده پس از 33 سال به تازگی توسط گروه های تفحص شهدا کشف شده است .


قرار است پیکر این شهید والامقام در یکی از گلزار شهدای کرج به خاک سپرده شود.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزالبرز گفت: دفاع مقدس هویت حماسه آفرینی و شناسنامه استقامت و شجاعت مثال زدنی ملت ایران است.


خسرو ساکی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) دارای درس هایی از جمله معنویت ، ادب ، وفاداری ، شکیبایی ، عشق به معبود و ایستادگی بود که جبهه های دفاع مقدس ایران اسلامی نیز جلوه ای از این شور حسینی به نمایش گذاشتند.


وی بیان داشت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در طول تاریخ مسیر اسلام ناب محمدی (ص) به انسان ها نشان داد و شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم و سایر شهدا پرورش یافتگان این مکتب هستند.


مدیرکل آموزش وپرورش البرز گفت: 36 دانش آموز شهید و پنج هزار فرهنگی شهید نمونه های افتخار جامعه اسلامی است که از سنگر تعلیم و تربیت راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و شربت شهادت نوشیدند.


وی به نشست روسای جمهوری و سران کشورها در سازمان ملل اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جانفشانی دلیر مردان میهن اسلامی با قاطعیت و صلابت پیام مردم انقلابی ایران را به جهانیان منعکس کرد.


سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی البرز(ع) گفت: شهدا درس آموختگان سنگر تعلیم و تربیت کشور هستند که برای میهن اسلامی و ارزش های دینی افتخار آفرینی کردند.


وی بیان داشت : هفته دفاع مقدس زمان مناسبی برای شناخت معرفت و دستاوردهای شهدای والامقام است که باید پیام این عزیزان را به نسل آینده انتقال داد.


سردار مولایی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع سازمان ملل متحد گفت: امروز دشمنان در مقابل ملت ایران دچار سردرگمی شده اند و پس از 40 سال سخنان گذشتگان خود را تکرار می کنند.


وی افزود: دشمنان به خوبی می دانند که ملت ایران با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و انقلابی در مقابل دشمنان ایستاده اند که دشمن را غافلگیر کرده است.


سردار مولایی تاکید کرد در شرایط حساس کنونی ، جامعه اسلامی نیازمند حفظ وحدت ، یکپارچی و تبعیت محض از ولایت است.استان البرز در دوران دفاع مقدس 93 نفر فرهنگی و 376 دانش آموز تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها