خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: یک هزار و 121 پروژه محقق شده است که 21میلیارد و 766میلیون تومان مبلغ قرارداد ما بوده است و تاکنون 15میلیارد و 902میلیون تومان داده شده است و مابقی متعلق به قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.
کد خبر: ۹۰۶۱۹۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار سید ضیاء الدین حزنی مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح 65پروژه عمرانی عام المنفعه و محرومیت زدا در استان اظهار داشت: حدود 75درصد پروژه های محرومیت زدایی کوچک، زودبازده عام المنفعه و فاقد پیچیدگی و بروکراسی اداری هستند.

وی اضافه کرد: پروژه های محرومیت زدایی، محبوبیت زا برای انقلاب و در راستای حفظ امنیت پایدار و عمدتاً در نقاط دور افتاده انجام می شود و استحکام در ساخت و سازها و توجه به کیفیت کار مدنظر قرار دارد.

حزنی با بیان اینکه ما در قرارگاه به عنوان  بازوی توانمندی در کنار دولت کار می کنیم عنوان داشت: در این استان عقب ماندگی و فقر در ساخت مسکن وجود دارد و این پیگیری مسئولین استان را می طلبد که خراسان جنوبی نیز در کنار 15 استان دیگر از این اعتبارات نیز بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: عقب ماندگی های بهداشتی می طلبد که توسط بهداری بسیج به مناطق صعب العبور با هزینه دارو و امکانات خدمات رسانی صورت گیرد.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه با اشاره به عملکرد قرارگاه تا امروز در استان گفت: یک هزار و 121 پروژه محقق شده است که 21میلیارد و 766میلیون تومان مبلغ قرارداد ما بوده است و تاکنون 15میلیارد و 902میلیون تومان داده شده است و مابقی متعلق به قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

وی با بیان اینکه از خدمات انجام شده تاکنون رضایت کافی نداریم چون حد محرومیت ها در استان خیلی بالا است افزود: در سال 98 باید با شتاب بیشتری در موضوع محرومیت زدایی و مردم یاری جلو برویم و تعمیر مدارس و احداث خانه را در طرح لحاظ کنیم.

سردار حزنی ادامه داد: در سال 97 آب  و اشتغال اولویت ما بوده است که در لایروبی قنات تا امروز 535 پروژه انجام شده اما هنوز قابل قبول نیست و در کارهای غیرعمرانی 966میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: باید از ذخیره آب و سیل بندها در استان بیشتر بهره ببریم.

مشاور فرمانده کل سپاه متذکر شد: عمده ترین مشکل در مناطق روستایی و کم برخوردار بیکاری، اعتیاد، طلاق، معیشت و ناکارآمدی اقتصادی است و می طلبد که همه مسئولین با هم کار کنیم و در عمل خدمت خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان داشت: هر حاکمیتی که تجارت و درآمد را برای مردم بخواهد دولتی محبوب و مردمی قوی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی بانک ها همت خود را بر ساخت و سازها گذاشتند و نتیجه اش این شد که بانک ضعیف و مردم فقیر شدند.

حزنی خاطرنشان کرد: در هر وزارتخانه و تشکیلاتی باید عده ای کمر بسته باشند که عملیات های بزرگ مانند دوران دفاع مقدس محقق شود. وزارتخانه نیرو در حوزه برق رسانی به روستاها خوش درخشیده در حالیکه در آبرسانی آن عملیات موفق صورت نگرفته است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه افزود: بسیج سازندگی در کنار دستگاه های اجرایی استان برای عقب ماندگی ها در حوزه بهداشت، آموزش و پرورش، راه، مسکن و آب رسانی در درجه اول و نیز در مساجد و حوزه های علمیه در مرتبه بعدی کار کنند و چنانچه اقدامات مؤثری داشته باشند ما حامی و پشتیبان آنها هستیم.

وی اهدای جهیزیه به محرومین را از دیگر اقدامات پیش روی سپاه عنوان کرد و اذعان داشت: راه سختی در پیش داریم چون مردم یاری و مردم دوستی هنری است و کسی که این هنر را داشته باشند موفق می شود.

حزنی خطاب به مسئولین استان با بیان اینکه اگر مردم ترک، بلوچ ، لر و کُرد و غیره را به تن نگیریم دشمن آنها را از ما می قاپد خاطرنشان کرد: هرچه تعداد ما در خدمات رسانی به مردم بیشتر شود و با هم متحد باشیم با سرعتی بیشتر می توانیم صحنه هایی چون دفاع مقدس خلق کنیم .

وی ادامه داد: برخی مسئولین در کشور روحیه خدمت رسانی دارند و آز آنجا که پست و مقام پایان می پذیرد اما مردم ثابت هستند یاد و خاطره خادمین مردم فراموش نمی شود.

مشاور فرمانده کل سپاه عنوان داشت: در راس همه مسئولین نظام ما امام راحل بودند که در خدمت مردم بسیار آراسته و با تواضع حاضر می شدند و از مردم یاری، اخلاص، معنویت و اقتدار شخصیتی برجسته در دنیا هستند.

گفتنی است، در پایان این همایش از تعدادی از جهادگران نمونه استان تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها