مسئول بسیج جامعه زنان کردستان از همایش تجلیل از زنان ایثارگر و رزمنده با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۱۹۱۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

ناهید منصوری مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس به نقش زنان در این دوران پرداخت و گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی دشمن استکباری که منافع خود را در خطر می‌دید با تمام توان، صدام حسین دیکتاتور عراق را تحریک کرد تا جنگی هشت ساله و نابرابر را علیه انقلاب اسلامی براه اندازد.

وی افزود: در جریان دفاع مقدس ملت ما از تمام هستی خود گذشت و با حضور گسترده در جبهه‌های جنگ توانست دشمن بعثی و تا بن دندان مسلح را از خاک مقدس خود بیرون کند و اجازه ندهد حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن بعثی بماند.


منصوری گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس زنان نیز دوشادوش مردان نقش بزرگی در عرصه‌های دفاع و پشتیبانی ایفا کردند و با حضور در جبهه‌های جنگ در زمینه‌های پزشکی، پرستاری و پشتیبانی از رزمندگان خاطرات ماندگاری از خود بر جای گذاشتند.


وی، شهادت ۵۳۴ زن در زمان هشت سال دفاع مقدس در کردستان را گواهی بر حضور موفق زنان در جبهه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه زنان بعد از اتمام جنگ بسیار با اهمیت‌تر است لذا باید با تقویت بنیه دینی و اعتقادی خود برای تربیت فرزندانی دیندار، با بصیرت و ولایتمدار تلاش کنند.


مسئول بسیج جامعه زنان کردستان یاداور شد: به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس همایش تجلیل از زنان رزمنده و ایثارگر کردستان روز شنبه ۷ مهر ماه در سالن شهدای گمنام سنندج با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان و با سخنرانی دکتر مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود.


وی گفت: در این همایش از ده نفر از زنان رزمنده و ایثارگر کردستانی تجلیل بعمل خواهد آمد.


به گفته وی، حضرت زهرا (س) بهترین الگوی رفتاری زنان در ۸ سال دفاع مقدس بود که در تمام زندگی اش پیروی از ولایت مشهود است.


وی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص نقش زنان در دفاع مقدس گفت: اگر زن‌ها حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ را میان خانه‌ها به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مرد‌ها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات