خبرهای داغ:
پسندیده گفت: به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک(ppr) در مناطق الموت شرقی و طارم سفلی، کمیته ویژه ای در این خصوص در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۶۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسن پسندیده در خصوص تشکیل کمیته ویژه پیشگیری از بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک اظهار داشت: با توجه به گزارشات دریافتی از ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای همجوار مبنی بر شیوع بیماری ppr در جمعیت کل و بز وحشی و تلفات تعدادی از حیات وحش، جلسه اضطراری کمیته فنی حیات وحش و ساماندهی مناطق در ارتباط با این موضوع با فوریت برگزار گردید.
وی گفت: با توجه به جابجایی گونه های وحشی و امکان بروز بیماری در حیات وحش مناطق الموت شرقی و طارم سفلی و ضرورت بکارگیری تدابیر پیشگیرانه بروز بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در مناطق مذکور مقرر شد ،نظارت بر زیستگاه‌ها و حیات وحش ضدفونی آبشخورهای مشترک دام و حیات وحش همچنین منابع آب نقطه ای در زیستگاههای حیات وحش استان به فوریت و جدیت انجام شود.
پسندیده در ادامه افزود: همچنین در این خصوص جلسه کمیته مشترک هماهنگی پیشگیری از شیوع بیماری با حضور ادارات کل دامپزشکی و محیط زیست استان با دعوت از اعضاء ثابت و نماینده مدیریت بحران استانداری قزوین و همچنین نشست مشترکی نیز با اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، جهت هماهنگی و مشارکت جهت بررسی راهکارهای لازم پیشگیری به زودی برگزار خواهد شد.
پسندیده برنامه ریزی جهت پایش مستمر مناطق حساس الموت شرقی و طارم سفلی با راه اندازی تیم های پایش از اداره کل، شهرستان قزوین و مناطق هدف با همکاری و پشتیبانی سایر ادارات شهرستانی استان را از دیگر اقدامات در این زمینه بر شمرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها