خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس محفل انس با قرآن کریم مشترک نیروهای مسلح استان قزوین به میزبانی تیپ 116 پیاده مکانیزه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۵۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس محفل انس با قرآن کریم مشترک نیروهای مسلح استان با شرکت فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح استان اعم از سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان و نیروی انتظامی به میزبانی تیپ 116 شهید صفوی قزوین در مسجد حضرت امام خمینی (ره) این تیپ برگزار شد.

حجت الاسلام مقیمی در این محفل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، به تشریح ویژگی های قرآن کریم با توجه به آیاتی از سوره مبارکه واقعه پرداخت و گفت: ویژگی اول قرآن این است که کتاب کرامت است و خیر و احسان به مردم می رساند.

ویژگی دوم قرآن محفوظ بودن آن است و اینکه هیچ آیه ای به قرآن اضافه یا از آن کم نشده است. سومین ویژگی قرآن که در سوره واقعه به آن تاکید شده این است که تنها انسان های پاک و مطهر می توانند به قرآن نزدیک شده و با آن انس داشته باشند.

رییس واحد امر به معروف و نهی از منکر تیپ 116 شهید صفوی قزوین با اشاره به گله مندی قرآن نسبت به سستی و تساهل مومنان به تبیین دلایل این مساله پرداخته و خاطرنشان کرد: اولین مورد این است که متاسفانه عده ای از افراد قرآن خواندن بلد نیستند و نسبت به آن بی توجهی دارند درحالیکه خداوند در قرآن کریم دو بار بر روی خواندن قرآن تاکید کرده اند.در سطح دوم افرادی هستند که قرآن می خوانند اما در آن در تدبر و تامل نمی کنند.

وی در نهایت با بیان اینکه قرآن خوانی و تدبر در قرآن باید ایمان فرد را افزایش دهد گفت: اگر در مجالس سوگواری قرآن خوانده می شود برای این است که صبر و بردباری مصیبت دیدگان بیشتر شود.

در این محفل قاریان منتخب نیروهای مسلح استان به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخته و در پایان مراسم با اهدا لوح و هدایا مورد تجلیل قرار گرفتند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها