خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: دوران دفاع مقدس نماد وحدت دفاع ملت ایران در مقابل دشمنان و به خصوص استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۱۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرگرد محمد فاطمی نسب سه شنبه شب در همایش رزمندگان اهل سنت شهرستان افزود: اگر درس های دفاع مقدس را یک بار دیگر مرور کنیم می بینیم که اول انقلاب چیزی از لحاظ تعداد و تجهیزات نداشتیم ولی خدا توفیق داد تا داشته هایمان را کف دست بگیریم و برای اهداف انقلاب اسلامی تقدیم کنیم.


وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی، دفاع از ارزش های اسلامی و عقیده بود که توانستیم با اقتدار در برابر تمام جهان ایستادگی و مقاومت کنیم و امروز کوچکترین کاری که برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توان انجام داد، زنده نگه داشتن یاد وخاطره آنان است.


فاطمی نسب با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز جنگ تحمیلی هم گفت: جنگ تحمیلی در 31 شهریورماه سال 1359در شرایطی آغاز شد که تنها 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و در این زمان ارتش ایران از هم پاشیده و سیاه و بسیج سرو سامانی نداشت و 36 کشور غربی و شرقی با تمام توان در کنار صدام بودند.


وی ادامه داد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی دولت درگیر افراد نفوذی بود و طراحی ها از قبل توسط این افراد نفوذی برای از هم پاشیده شدن ارتش انجام شده بود، در آغاز جنگ نیز افرادی نفوذی به دولت فشار می آوردند که به دفاع بودجه ندهد، اما رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس در قرآن کریم است و آنجا که خداوند متعال می فرماید که اگر خداوند را یاری کنید؛ شما را یاری خواهم کرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان عنوان کرد: هر فردی که در جنگ حضور داشته و یا سرنوشت دفاع مقدس را مطالعه کرده است به این نتیجه خواهد رسید که هشت سال دفاع مقدس ما تنها با عنایت خداوند متعال و امدادهای غیبی به پیروزی رسید، به دلیل اخلاص و توسل رزمندگان اسلام به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) پیروزی جنگ از آن ما شد.


فاطمی نسب اظهار داشت: بعد از جنگ تا امروز هم علیرغم توطئه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان باز هم عنایت الهی باعث شده که انقلاب ما حفظ و به مسیر پراقتدارش ادامه دهد.


وی گفت: علیرغم توطئه های مختلف دشمنان و اقدامات جنایتی گروهک های تروریستی در اهواز، سیستان و بلوچستان و کردستان بعد از گذشته 40 سال انقلاب ما مسیر پراقتدار خود را ادامه می دهد که این معجزه الهی است چرا هیچ کشور با وجود این همه توطئه دوام نداشت.


فاطمی نسب بیان کرد: آمریکایی که در زمان جنگ اگر ناوهایش به سمتی کشور کج می شد، آن کشور سقوط می کرد امروز به جایی رسیده که افرادی را اجیر می کند که در داخل کشور ترقه بازی راه بیندازند و خودش جرائت ابراز وجود در مقابل ایران اسلامی را ندارد.


وی ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز هم گفت: در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند و دلهای ما داغدار شد اما عمیقا که نگاه می کنیم این جنایت ضعف و استیصال دشمن را نشان می دهد چراکه خودش جرات ندارند مردانه به میدان بیایند و افرادی خودفروخته و ضعیف نفس را شستشوی مغزی می دهند تا زن و بچه بی گناه مردم را به خاک و خون بکشند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان بیان کرد: یادآوری رشادت های دشمنان در دوران دفاع مقدس ریشه قرآنی دارد و خداوند متعال بارها در قرآن کریم به انسان امر کرده که حوادث گذشته و یوم الله های خود را از یاد نبرید.


فاطمی نسب از دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی به عنوان ماندگارترین و بی نظیرترین واقعه در تاریخ ایران اسلامی یاد و اضافه کرد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر قدرت های جهانی به دفاع از شرف و تمامیت ارضی میهن پرداختند تا این دوران را به بی نظیرترین واقعه تاریخ این مرز و بوم تبدیل کنند.


وی گفت: یکی دیگر از درس های دفاع مقدس وحدت بود که رزمندگان اسلام در سایه آیه قرآن و «و اعتصموا بحبل الله جمیعا» پیروزی های بزرگ خلق کردند.


فاطمی نسب از رزمندگان خواست که اتفاقات رخ داده در هشت سال دفاع مقدس را در سینه های خود نگه ندارند و برای مردم و نسل جدید بازگو کنند تا فرهنگ دفاع مقدس و رمز پیروزی آن در جامعه ترویج شود.


همچنین در این مراسم از تعدادی از رزمندگان اهل سنت شهرستان در هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها