خبرهای داغ:
همزمان با ایام هفته دفاع مقدس، جمعی از جهادگران دانشگاهی فارس با حضور در گلزار مطهر شهدا با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۹۰۶۱۷۱۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز به نقل از ایكنا، باز هم قراری با آلاله‌ها داشتیم. قراری از جنس زمزمه‌های عارفانه و عاشقانه با امامزادگان عشق؛ همان‌ها كه روزگاری چنان طریق عشق و بندگی را طی كردند كه داستان عشقبازی آنان با معبود تا ابد بر تارك تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد.

قرار دیدار ما با آلاله‌ها ساعت ۸ صبح امروز، ۳ مهرماه بود كه بنا داشتیم در هفته دفاع مقدس، هفته‌ای كه یادآور زیباترین حماسه‌سازی‌های این مرز و بوم است، تجدید میثاقی دوباره با كسانی ببندیم كه روزگاری هر آنچه كه داشتند در طبق اخلاص نهاده و راهی سرزمین عشق شدند؛ سرزمینی كه در آن برای نبرد بر علیه باطل، راهی جز عشق‌بازی با معبود نبود.

هر چه بود و نبود؛ عشق‌بازی با حضرت عشق بود؛ به راستی! به جز قدرت عشق، چه قدرتی در این دنیا می‌تواند چنین حماسه‌هایی خلق كند كه در استراتژی‌های دنیوی نگنجد. با مرور خاطرات شهدا و همچنین بازخوانی خاطرات یادگاران دوران حماسه و ایثار به خوبی می‌توان به این مهم رسید.

تنها قدرت عشق است كه حماسه می‌آفریند

آنجا كه شهید قطبی‌ها، جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را به دیار آشنا توصیف كردند كه با شهر شلوغ ما فاصله زیادی دارد و این قدرت عشق است كه آنان را به سوی معبود می‌كشاند.

امروز و بعد از گذشت سال‌ها از آن دوران حماسه‌سازی و عشق و ایثار و در بحبوحه‌ها و شلوغی‌های شهر چه مكانی بهتر و آرام‌بخش‌تر از گلزارهای مطهر شهدا كه بتوانیم دقایقی را در جوار آنان آرامش یابیم.

عشق به معبود است كه به اشك قداست می‌بخشد

جهادگران دانشگاهی فارس امروز به‌صورت گروهی به سوی قبور مطهر شهدا راهی شدند. هر كس در دل خود نجوایی داشت. با یادآوری حماسه‌سازی این امامزادگان عشق در دورانی كه سخت‌ترین تحریم‌ها و حملات‌ از سوی بسیاری از كشورهای دنیا بر علیه این آب و خاك و ملت می‌شد، دل‌ها می‌لرزید و اشك‌ها بود كه بر گونه‌ها جاری می‌شد و به راستی این عشق است كه به اشك قداست می‌بخشد.

امروز جهادگران آمدند تا بگویند ای شهدا! ما چیزی جز گناه در كوله‌بارمان نداریم اما آنچه كه در دل داریم نشان عاشقی معبود است كه ما را به اینجا می‌كشاند. ای امامزادگان عشق! آن زمان كه بر بلندای رفیع درجات بندگی معبود قرار دارید، احوال دل‌های ما را دریابید، آمده‌ایم بگوییم كه با شما بودیم، هستیم و خواهیم بود.

شما را به سید و سالار شهیدان قسم كه این روزها، ایام سوگ و عزاداری داغ اوست، نیم نگاهی به ما اندازید تا مبادا در بحبوحه‌های دنیای رنگارنگ امروزی، راه حق و بندگی را گم كنیم.

شمیم دل‌انگیز گل‌های مریم در فضای گلزار شهدای شیراز پیچیده بود و نوای روح‌بخش زیارت عاشورا، دل‌ها را نوازش می‌كرد. گل‌ها را پس از غبارروبی قبور مطهر شهدا دسته به دسته بر روی مزار آنان قرار دادیم.

دقایقی را با مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس همكلام شدیم تا درباره این اقدام معنوی و همراه با شور و شعور جهادگران سخن گوید.

تجدید میثاق با شهدا؛ راه و رسم جهادگران

وی در این باره گفت: ما جهادگران وام‌دار خون شهدا هستیم و با حضور هر ساله خود در گلزار این عزیزان که خالصانه از والاترین دارایی خود یعنی از جان خود گذشتند تا مبادا ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست بیگانگان بیفتد، عهد می‌بندیم که تا آخرین قطره خون خود ادامه دهنده راه و هدف آن‌ها باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس افزود: این دلیرمردان سرافراز و سروقامت سرسبزی زندگی خویش را در سفیدی کفنی پوشیدند تا خون سرخشان حافظی باشد در برابر دشمنان ایران اسلامی و قهرمانانه فریاد الله اکبر سردادند تا همه دشمنان موطن اسلامی ما بدانند تا زمانی که ما ادامه دهنده خون شهدا هستیم ذره‌ای چشم‌داشت به آب، خاک و ارزش‌های والای جمهوری اسلامی نباید داشته باشند.

بابایی یادآور شد: در مجمع‌البیان حدیث قدسی خداوند خطاب به شهدا می‌فرماید: وقتی کسی به شهادت می‌رسد منِ خدا جانشین او در خانواده‌اش می‌شود و در امری می‌فرماید: هر که موجبات شادی خانواده شهدا را فراهم کند من از او راضیم؛ همچنین می‌فرماید هر که موجبات ناراحتی آن‌ها را فراهم کند ناراحتی من را به همراه دارد.

شهدا رفتند تا این انقلاب بماند

وی با تأكید بر اینكه ما باید سعی کنیم شهدا را ناراحت نکنیم، گفت: شهدا رفتند که این انقلاب بماند، رفتند که ایران آزاد و آباد باشد و مردم در آسایش و آرامش، آیا در شرایط کنونی به نظر شما از ما راضیند؟ با وجود آن نابسامانی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به همه ما واجب است به خاطر آنان که از همه چیز خودشان گذشتند برای اینکه امروز ما امنیت داشته باشیم، راه آنان را ادامه دهیم.

مدیرانی كه خط و مش شهدا را نداشته باشند، موجب ضعفند

بابایی با بیان اینكه وجود مسئولان و مدیرانی که این خط و مشی را نداشته باشند، باعث ضعف می‌شوند، گفت:‌ پایبندی به شهدا و اهداف آنان باعث ماندگاری انقلاب اسلامی می‌شود.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس گفت: پایبندی این شهدا به آرمان‌های انقلاب و امام راحل باعث پایندگی نظام جمهوری اسلامی شد و امروز بر همه ما واجب است که با پایبندی به این آرمان‌ها در ارتقای و رشد کشور عزیزمان همت کنیم.

صرف یك هفته نمی‌تواند ما را به اهداف عالی نظام برساند

وی همچنین تأكید كرد: ما وام‌دار شهدا هستیم و صرف یک هفته تجدید میثاق یا یک روز در سال به عنوان میثاق با شهدا نمی‌تواند ما را به اهداف عالی نظام برساند زیرا همه ما مسئولیم و باید هر روز این نكته را تكرار كنیم كه در برابر خون شهدا مسئولیت داریم و روزی از ما در این باره بازخواست می‌شود كه در شرایط كنونی چه كرده‌ایم.

در عمل پیرو آرمان‌های شهدا باشیم

بابایی با تأكید بر اینكه امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون خون شهداست، گفت: در شرایطی که دشمن از هر کاری برای آسیب زدن به انقلاب و نظام کوتاهی نمی‌کند بر همه ما واجب است که به صورت عملی و نه شعار پیرو آرمان‌های شهدا باشیم.

وی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی نیز همواره چه در زمان جنگ و بعد از آن پرچم‌دار آرمان‌های انقلاب و امام راحل بوده و هست و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب كرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها