خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی میانه گفت: زعفران در سطح چهار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۵۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده فزود: کشت این محصول در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم توقع از لحاظ نیاز آبی در دستور کار کارشناسان این مدیریت قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: کارشناسان این شهرستان از ماه های پیش با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی ترویج کشت زعفران را از 4سال پیش در این شهرستان آغاز کرده اند.
رحیم زاده یادآوری کرد: با توجه به اقلیم این شهرستان، حاصلخیزی خاک و عملکرد بسیار خوب در 4 سال گذشته پیش بینی می شود در سال نخست کمتر از 4کیلوگرم در هر هکتار از مزارع زعفران برداشت شود.
وی با بیان اینکه کشت زعفران در آینده به یکی از کشت های اصلی میانه تبدیل می شود، ادامه داد: پیاز زعفران بیش از هفت سال محصول می دهد و عمده عملکرد اقتصادی آن از سال چهارم به بعد است.
رحیم زاده گفت: کشت پیاز زعفران از 15تیر آغاز و تا 5 مهر ادامه می یابد و برداشت نیز 40 روز پس از پایان کشت در اوایل آبان است.
وی ادامه داد: رقم‌ پیاز مغزدار کشت شده در میانه مقاومت بیشتری در مقابل تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها دارد و زعفران تولیدی از آن دارای عطر و طعم عالی و با کیفیت است.
رحیم زاده گفت: با توجه به آغاز زمان کشت زعفران در میانه کشاورزان برای اخذ تسهیلات مورد نیاز به واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی میانه مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: حداکثر نیاز آبی این محصول سه بار در سال بوده و کشت این محصول در هر هکتار برای حدود 30 نفر اشتغالزایی دائم و فصلی ایجاد می شود و برای هر هکتار زمین حدود 5/3 تن پیاز لازم است که بهتر است از اقلیم های مشابه تهیه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها