امام جمعه خانمیرزا گفت: شهدا جلوه های دنیای فانی را رها کردند و وجه الله باقی را برگزیدند و از ملائکه نیز سبقت گرفتند.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۴۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت حوزه علمیه الزهراء خواهران لردگان یادواره شهدای شهر لردگان با حضور طلاب حوزه علمیه و خانواده های شهدا در نمازخانه حوزه علمیه برگزار شد.

امام جمعه بخش خانمیرزا  با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در این مراسم یادواره، گفت: شهید کسی است که جان خود را در اه حق و برقراری عدالت و حقانیت هدیه می کند و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (علیه السلام ) است که در روز عاشورا همه اعضای خانواده را در راه دین خدا به عرصه نابرابر جنگ با یزیدان آورد  و در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام معزی به وقایع بعد از روز عاشورا اشاره کرد و افزود: حقیقتا اگر خطابه و رشادت های حضرت زینب و امام سجاد(علیه السلام) نبود، عاشورا در کربلا می ماند و کسی از وقایع این روز بزرگ باخبر نمی شد و یزیدیان رسوا نمی گشتند.

وی ادامه داد: شهدا از عالم خاک به سوی افلاک پر کشیدند و جلوه های دنیای فانی را رها کرده و گوی سبقت از ملائک ربودند و محو جمال حق گشته و وجه الله باقی را برگزیدند و با لبیک به ندای ملکوتی مولای خویش به سوی معشوق حقیقی شتافتند و در پاسخ به ندای «هل من ناصر» سرور و سالار شهیدان با یزیدیان زمان به ستیز برخاستند و جان شیرین خود را با خالق خویش معامله کردند.

گفتنی است: شهرستان لردگان 288شهید در دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

ارسال نظرات