خبرهای داغ:
فرماندار مهاباد و مسوول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس:
روزبه گفت: ضد انقلاب درصدد دامن زدن به اختلاف قومی و مذهبی بین منطقه کردستان و نظام جمهوری اسلامی بود و وظیفه جمهوری اسلامی در آن دوران سخت، شامل حفظ و حراست از مرزها، با توجه به همزمانی حضور ضدانقلاب در کشور و جنگ با عراق و وجود عملیاتهای مختلف جنگی بود و از طرفی اصرار نظام جمهوری اسلامی بر خدمات رسانی با توجه به مواجه با مشکلات بسیار زیاد، بود.
کد خبر: ۹۰۶۱۵۰۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی روزبه فرماندار مهاباد و مسوول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس در میزگرد نقش رزمندگان استان قزوین در امنیت و پایداری غرب کشور در زمان ۸ سال دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با حضور محمود شاعری مسوول عملیات تیپ ۱۱۰ شهید بروجردی، عبدالله آذربایجانی واحد مخابرات، رضا اسداللهی مسوول پروژه های غرب کشور در مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شد در خصوص مسایل فرهنگی حاکم در منطقه و تاثیر رزمندگان قزوینی در منطقه غرب بیان کرد: در اوایل سال ۶۰ تصمیم کلی بر این بود با توجه به حساسیت مناطق کردنشین، شهرهای مناطق دیگر کشور بعنوان پشتیبان مناطق کردنشین انتخاب شوند، استان قزوین بعنوان پشتیبانی کردستان انتخاب شد.

وی گفت: در بهمن ماه ۵۷ وارد مهاباد شدیم و شاهد صحنه هایی نوظهور در این شهر بودیم به طوری که در دور طرف مسیر جاده، نیروهای مسلح کموله ها امنیت شهر و امنیت جاده را مختل کرده بودند.

فرماندار مهاباد و مسوول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس اظهار کرد: تیم قزوین وارد شهر مهاباد شد و ظرافتهای این موضوع در اینجا بود که نیروهای امنیتی ما هم رسالت مرزبانی و هم رسالت تامین امنیت مردم شهرها و روستاهای مناطق غرب کشور را به عهده داشتند.

روزبه عنوان کرد: ضد انقلاب درصدد دامن زدن به اختلاف قومی و مذهبی بین منطقه کردستان و نظام جمهوری اسلامی بود و وظیفه جمهوری اسلامی در آن دوران سخت، شامل حفظ حراست مرزها، با توجه به همزمانی وجود ضدانقلاب و جنگ با عراق و وجود عملیاتهای مختلف جنگی و از طرفی اصرار نظام جمهوری اسلامی بر خدمات رسانی با توجه به مواجه با مشکلات بسیار زیاد، بود.

وی افزود: این خدمات شامل برقراری سرویس رفت و آمد مردم، دایر کردن مدارس و درمانگاه ها، رساندن کمک های غذایی مانند آرد و همچنین کپسول های گاز و غیره به مردم بود که شهدای زیادی را در این باب تقدیم نظام کردیم.

فرماندار مهاباد و مسوول روابط عمومی سپاه مهاباد در زمان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در دهه شصت در مناطق کردستان که شامل آذربایجان و کرمانشاه و کردستان بود بسیار تلاش کرد و عدم تبیین و تشریح این تلاشهای رزمندگان و شهدای این منطقه بر مظلومیت آنها می افزاید چرا که این رزمندگان گرانقدر می دانستند که در مبارزه با گروهکهای مناطق غرب، چه آینده ای در انتظار آنهاست.

روزبه اضافه کرد: مشی نظام جمهوری اسلامی بر اساس امنیتی بود که با محوریت خدمت صادقانه به مردم بود و جنایتهایی که انجام شده و در کتابها بیان شده حتی یک صدم مطالبی نیست که باید ادا شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی تاکید بسیاری داشت که با توجه به شدت درگیری در آن منطقه، خدمت رسانی باید به هرشکلی انجام شود و نوع شهادت شهدای این منطقه بسیار درداور بود چرا که عناصر ضد انقلاب حتی به جنازه مطهر این شهدای گرانقدر نیز رحم نکردند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها