اساتيد بسيجي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان هرمزگان در بیانیه‌ای ضمن تبريك هفته دفاع مقدس، حادثه تروریستی اهواز را محکوم نمودند.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۹۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

هر گاه مقاومت و پايداري مبناي تصميم گيري‌ها بوده، مسير حركت كشور با پيشرفت همراه شده است

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، اساتيد بسيجي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان هرمزگان  در بیانیه‌ای ضمن تبريك هفته دفاع مقدس، حادثه تروریستی اهواز را محکوم نمودند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است :

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ.

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ .

 

قطعاً خداوند از کسانى که ایمان آورده اند دفاع مى کند، زیرا خدا هیچ خیانتکار ناسپاسى را دوست ندارد.

 

به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل شده، رخصت [جهاد] داده شده است، چرا که مورد ظلم قرار گرفته اند، و البته خدا بر پیروزى آنان سخت تواناست. آیه 39-38 سوره حج

 

 

"جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت، اما همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه‌ی انقلاب شد".  مقام معظم رهبري

 

 

هفته دفاع مقدس يادآور مجاهدت، رشادت و ايثارگري فرزندان ملت ايران در برابر تجاوز منطقه اي و بين المللي عليه ايران در ٨ سال دفاع مقدس است، كه ملت سرافراز و بخصوص جوانان اين مرز و بوم به مطالبه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي مبني بر جهاد و حضور در جبهه نبرد و مقابله با دشمن متجاوز لبيك گفتند.

 

در طول ٢ قرن گذشته دوران دفاع مقدس تنها جنگي بوده است كه ايرانيان حتي يك وجب از خاك ميهن اسلامي خود را به بيگانگان نداده اند. در قرون گذشته چه در دوران قاجار و چه در دوران خاندان پهلوي بخش گسترده اي از قلمرو ايران بر اثر جنگ و يا در نتيجه توافق نامه هاي تحميلي بر حاكمان ضعيف و وابسته، به بيگانگان واگذار گرديده است. اما در ٨ سال دفاع مقدس با اينكه جنگي عظيم تر و حساس تر از جنگ هاي گذشته توسط عراق و با حمايت همه جانبه تسليحاتي، مالي و پشتيباني اكثر قريب به اتفاق كشورهاي عربي و دولت هاي غربي و شرقي بر انقلاب اسلامي ايران تحميل شد، برخلاف اهداف دولت هاي غربي و عربي به تجزيه ايران منجر نشد و تماميت ارضي كشور به تمام و كمال حفظ گرديد. پيروزي انقلاب اسلامي و به فاصله اندك بعد از آن سال هاي جنگ تحميلي دوران سرنوشت ساز تاريخ معاصر ايران محسوب مي شود كه با رهبري دینی حضرت امام( ره) فصل جديدي را به تاريخ ايران افزود فصلي توأم با "ما مي توانيم، خودباوري و معرفي هويت واقعي ايران اسلامي به جهان".

 

امروز انقلاب اسلامي و نظام ديني برخاسته از آن با غلبه بر فتنه ها، توطئه ها و نقشه هاي شيطاني جبهه استكبار و عوامل داخلي آنها وارد چهلمين سال عمر با بركت خود شده است و هر ساله بر قدرت و نفوذ انقلاب اسلامي در سطح منطقه و جهان در تمامي عرصه ها افزوده شده تا جايي كه دشمنان اين انقلاب نيز به اين مهم اعتراف دارند و نقش ايران در معادلات منطقه و جهان بر هيچ ملتي پوشيده نيست و اين محقق نمي شد جز با تلاش، مقاومت و حضور فعال ملت ايران در همه عرصه هاي مورد نياز كشور؛ و اما در مقابل دشمنان انقلاب اسلامي (دولت هاي استعمارگر و مستكبر غرب و برخي حاكمان دست نشانده آن ها در منطقه ) در طول اين سال ها روز به روز ضعيف، ذليل و در بين ملت ها منفورتر شده اند، تا جايي كه تمامي قدرت هاي استكباري و شيطاني عليه انقلاب و جمهوري اسلامي آرايش گرفته، براندازي نظام اسلامي را در دستور كار خود قرار داده اند و به خيال خام خود فكر مي كنند ميتواند در ايستادگي و مقاومت اين ملت عزيز خلل ايجاد كرده آنها را نسبت به نظام اسلامي بدبين و نااميد كنند؛ اما كور خوانده و دچار اشتباه محاسباتي و توهمي بزرگ شده اند كه با حمله كور تروريستي، كشتن و زخمي كردن كودكان، زنان، سربازان و مردم عادي در مراسم رژه حماسي ٣١ شهريور به دنبال اهداف شوم خود و ترديد ملت ايران نسبت به كارآمدي نظام اسلامي هستند زيرا اين ملت بويژه مردم استان خوزستان و شهر اهواز در طول ٨ سال دفاع مقدس در برابر موشك ها ايستادگي و مقاومت كرد و اجازه نداند ميهن عزيزمان تجزيه و يا قطعه اي از خاك آن جدا گردد، دشمنان كور دل اگر آن رشادت ها و از خودگذشتگي هاي مردم شريف خوزستان در دفاع از تماميت ارضي و ديني را بياد داشتند متوجه عمق باور اين ملت به نظام اسلامي مي شدند اما چه فايده كه آنها طبق فرموده خداوند:" صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ" هستند.

 

در پايان ما اساتيد بسيجي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي استان هرمزگان ضمن تبريك هفته دفاع مقدس، محكوم نمودن اين حادثه كور تروريستي و تسليت شهادت مردم مظلوم اين حادثه، بر اين باوريم كه؛ هر گاه مقاومت و پايداري مبناي تصميم گيري ها و اقدامات بوده مسير حركت كشور با پيشرفت همراه شده است و در مقابل هر گاه اراده معطوف به سازش و كوتاه آمدن در مقابل استكبار مطرح شده، عقب نشيني از مواضع رخ داده و هم آنكه امكانات و منابع كشور دچار خسارت و زيان گشته است.

 

بنابراين بر لزوم گسترش توانمنديهاي دفاعي، نظامي و موشكي و تكيه بر دانش بومي تاكيد كرده براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي در هر عرصه و سطحي آماده ايم. و اين مطالبه و انتظار را از دستگاه هاي امنيتي، نظامي، مراجع قضايي و دستگاه ديپلماسي داريم كه سريع و دقيق دنباله هاي آنها را در داخل، منطقه و جهان شناسايي و در برخورد با آنها و حاميانشان اقدام قاطع نمايند.

 

 

سازمان بسيج اساتيد استان هرمزگان

ارسال نظرات