امام حسین(ع) احیاگر واقعی امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین رازی پور در شورای امر به معروف و نهی از منكر كمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بن، امام حسین(ع) را احیاگر واقعی فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.
کد خبر: ۹۰۶۱۳۷۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه شورای امر به معروف و نهی ازمنکر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بن برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه رازی پور در این جلسه با اشاره به حدیث امام معصوم علیه السلام، گفت: سه چیزی انسان را جهنمی می كند؛ حب شهوت، حب مال و حب ریاست و همین حب ریاست باعث می شود كه از امر به معروف و نهی از منكر فاصله بگیریم و این واجب به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: دل كسی كه پیغام خدا را گوش می دهد و آن را می فهمد و این پیغام را به دیگران نیز می رساند كه حتی تعداد زیادی به این واسطه ایمان می آورند مانند كسی است كه مقداری دانه روی خاك خوب می پاشد و از هر دانه شصت، هفتاد و بیشتر به دست می آورد، كه از مصادیق بارز امر به معروف و نهی ازمنكر می باشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، در ادامه به روایتی از پیامبر اكرم صلی الله علیه و اله و سلم اشاره کرد و ویژگی های آمر به معروف و ناهی از منکر را برشمرد.

وی گفت: آمر به معروف و ناهی ازمنکر خودش باید عالم به حلال و حرام الهی باشد، یعنی مصادیق معروف و منكر را بشناسد.

رازی پور افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر، باید در مقابل مردم با خلوص نیت و صفا و مهربانی رفتار كند و آنها را با لطف و مهربانی و حسن گفتار و نیت خالصانه به حق امر و نهی کند و امور را به خدای متعال بسپارد.

وی ادامه داد: انسان باید در بیان امر به معروف و نهی از منكر خصوصیات آیینه وار داشته باشد؛ زیرا آیینه خصوصیاتی دارد كه عیوب انسان را شفاف، آرام، بدون كم كاست و بی سر و صدا مطرح می كند؛ بنابراین آمران به معروف و ناهیان از منكر برای اینكه امر و نهی شان تاثیر گذار باشد، باید طوری با مردم برخورد كنند كه آبروی افراد حفظ شود و عیوب و كاستی های هر فرد دوستانه و به صورت فردی به او تذكر داده شود.

ارسال نظرات