خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور نمایش اقتدار نظامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس با حضور جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر از استان ، امام جمعه ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، فرماندهی نیروی انتظامی ، مسئولین شهرستان ، بسیجیان ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، جانبازان مدافع حرم در شهرستان باغملک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۰۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

سرهنگ کهزاد سروستانی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به ایام ماه محرم و ارادت به سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: خدا را شاکر و سپاسگزارم که در چنین ایامی روز ۳۱ شهریور ، آغاز جنگ تحمیلی در کنار همشهریان خودم هستم و ارادتی خاص خدمت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که فرمودند "این انقلاب در هیچ جای دنیا بدون نام امام شناخته شده نیست" دارم و یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و شهدای شهرستان باغملک در راس آنها سرداران شهید علی نوری ممبینی ، شهید حاج محمد پرویزی ، شهید هدایت الله خسروی ، شهید صحنعلی تاراس و هزاران شهید والا مقامی که در راه این انقلاب جان شیرین خود را فدا کردند تا عزت و سربلندی ، استقلال و تمامیت ارضی را برای کشور عزیز ایرانمان به ارمغان بیاورند.

وی ادامه داد: باید به نتیجه این کار ، به ارزش و عزت و عظمتی که جوانان این کشور در راه دستاوردهای این انقلاب و نظام در طَبَق اخلاص گذاشتند که امروز این استقلال و تمامیت ارضی و عزت ملی که در ایران اسلامی وجود دارد ، همه به برکت این رشادت ها ، شجاعت ها و شهامت ها و ایثار گری های جوانانی است که در این عرصه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

سرهنگ سروستانی با اشاره به سوالاتی که در ذهن همه راجع به جنگ ۸ ساله تداعی میشود افزود: اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم که چرا رژیم بعث عراق جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کرد ؟ چه چیزی را در وجو ایران اسلامی دید که جنگ را آغاز کرد؟ و عدم نتیجه را چگونه به دست آورد ؟ باید به این سوالات پاسخ داد و همه شما مستحضر هستید که معمولا جنگ ها یا ریشه تاریخی دارند و یا اختلافات مذهبی و مرزی دارند ، اما آنچه که ما در جنگ ۸ ساله خود با رژیم بعث عراق شاهد هستیم و برگرفته از برخی از ریشه های این جنگ ها میتوانیم به اختلافات دیرینه رژیم بعث عراق با کشور عزیزمان بر سر مرزها که به قبل از تشکیل حکومت بعث عراق برمیگردد اشاره کنیم.

وی با بیان اتفاقات رخ داده در جنگ ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد: رژیم بعث عراق برای حمله به ایران با توجه به اهدافی که از جمله آنها پاره کردن قرار داد مرزی سال ۱۹۷۵ الجزایر ، جدا کردن استان خوزستان و بر اندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بوده است ، در ۸ سال جنگ عراق به تنهایی با ما نجنگید ، بلکه بیش از ۵۳ کشور در سطح جهان چه منطقه ای و چه فرا منطقه ای عراق را در جنگ علیه ما حمایت و پشتیبانی میکردند ، اما ایستادگی ، وحدت ، انسجام ، مقاومت و یکپارچگی ایران و جوانان عزیزی که در عرصه دفاعی تا پای جان ایستادگی کردند این امید و آرزوی دشمن را به یاس و نا امیدی تبدیل کرد و سرانجام همه اهداف دشمن با شکست مواجه میشود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی استان بیان داشت: از دستاوردها و علل ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس حفظ ، تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی بوده است و همانطور که رژیم بعث عراق برای نابودی آمده بود ما پیروزی آن را تثبیت کردیم و امروز در دهه ۴۰ سالگی آن قرار داریم و استراژدی دشمن به نتیجه نرسید و ناکام ماند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از علت های موفقیت کشور ما ایران پذیرش مجدد قرارداد مرزی ۱۹۷۵ الجزایر بوده است که رژیم بعث در اول جنگ آن را پاره کرد و معرفی رژیم بعث عراق به عنوان متجاوز توسط شورای امنیت سازمان ملل بوده است که از جمله دستاوردهای موفقیت ما بوده است.

در پایان نیروهای نظامی و انتظامی ،نیروهای بسیجی و عشایر از جلو جایگاه رژه رفتند

ارسال نظرات
پر بیننده ها