خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

پیام عاشورایی دفاع مقدس «ما توانستیم» است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: پیام عاشورایی دفاع مقدس «ما توانستیم» است .
کد خبر: ۹۰۶۱۱۱۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی امشب  در مراسم شام غریبان مرحوم  شیخ محمد غفاری (ره) که در مسجد جامع سلماس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به شمه‌ای از  سوابق و فضائل این روحانی مبارز ، انقلابی مصلح و جلیل‌القدر،  گفت: ایشان در دوران ستم شاهی بارها توسط ساواک بازداشت و شکنجه شد و در نهایت در معیت مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) به شهرستان ایرانشهر تبعید شد.

این مسئول اضافه کرد: مرحوم غفاری در دوران دفاع مقدس همراه و همگام با رزمندگان اسلام بود،  مبارزه با انحراف و بدعت‌های مذهبی، تفکر انقلابی، عمل انقلابی و انقلابی ماندن از خصوصیات بارز این عالم برجسته بود.

حجت الاسلام سرایی در ادامه با اشاره به تاریخ  صدر اسلام و بررسی ریشه‌های وقوع حادثه عاشورا، فعالیت‌های امویان را با حاکمان وهابی برخی کشورهای اسلامی مقایسه و تطبیق کرد و مصادیقی از اهل بیت ستیزی،  عدالت ستیزی و تقدس زدایی آنان را افشا کرد.

ایشان در  خصوص دفاع مقدس با توصیه به مطالعه کتاب «ویرانی دروازه‌های شرقی» نوشته رفیق سامرائی مسئول وقت استخبارات عراق در زمان جنگ تحمیلی، گفت:  صدام حسین با شنیدن خبر بمباران ایران توسط 200 فروند جنگنده عراقی تصور می‌کرد تا نیم ساعت دیگر بر ایران مسلط خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اما ملت بزرگ ایران و رزمندگان و بسیجیان و جوانان انقلابی این مرز و بوم هر چه داشتند در طبق اخلاص نهادند و با درس گرفتن از عاشورا و عمل به پیام عاشورا  خواب صدام را برعکس تعبیر کرده و دشمن را به خاک مذلت نشاندند.

سرایی در پایان سخنرانی خود خاطراتی از دفاع مقدس روایت کرد که حاضرین را تحت تأثیر قرار داد، این خاطرات مفاهیم عشق ، ایمان، ایثار، از جان گذشتن، جان فدا کردن در راه خدا را به ذهن متبادر می‌ساخت که عزت و افتخار  برای این ملت به ارمغان آوردند و باور  به «ما توانستیم »  و «ما می‌توانیم » را در فرهنگ عاشورایی این نظام مقدس نهادینه کردند.

انتهای پیام

 
ارسال نظرات