معاون استاندارو فرماندار شاهرود گفت : یکهزار تن از انگورهای آسیب دیده باغداران شاهرودی به مدت 10 روز به قیمت هر کیلو14 هزار ریال توسط کارخانه کنسانتره خریداری می شود.
کد خبر: ۹۰۶۱۱۱۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت‌های وارد شده به محصولات باغی شاهرود بر اثر بارش تگرگ در روز تاسوعای حسینی اظهار کرد: با توجه به حجم خسارت وارد شده پس ازنشست نماینده مردم شهرستان وانجمن انگورداران چندین نشست با نمایندگانی از جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، انجمن انگور و خانه کشاورز برگزار و در نهایت تصمیم گرفته شد انگور‌های آسیب دیده توسط کارخانه کنسانتره خریداری شود.
وی ادامه داد: از این رو کارخانه موظف است به مدت ۱۰ روز یکهزار تن از این محصولات را با نرخ ۱۴ هزار ریال خریداری کند و پس از مهلت تعیین شده، نرخ خرید انگور بر اساس میزان آسیب دیدگی محصول و با ضریب‌های مشخص تعیین می‌شود.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه انگور محصولی راهبردی برای اقتصاد شهرستان شاهرود به شمار می‌رود، تصریح کرد: کشاورزان و باغداران باید هشدار‌های هواشناسی را جدی گرفته و نسبت به برداشت محصول خود پیش از حادثه اقدام کنند.
محمدی اضافه کرد: پیش از این نیز سرمازدگی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغداران شاهرودی وارد کرده است.
شاهرود بیش از سه هزار و ۴۰۰ هکتار تاکستان دارد و باغداران آن ۱۰ درصد از محصول انگور کشور را تولید می‌کنند.
در حالی که پارسال میانگین برداشت انگور در کشور ۱۲ تن در هکتار اعلام شد، باغداران شاهرودی میانگین استانی برداشت این محصول را به ۲۵ تن در هکتار رسانده بودند و حتی با به کارگیری روش‌های علمی، تعدادی از باغ داران نمونه توانسته بودند بیش از ۱۰۰ تن در هکتار انگور تولید کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها