خبرهای داغ:
همزمان با دهه دوم ماه محرم و شروع هفته دفاع مقدس مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور مسئولین ادارات و پیشکسوتان ایثار و رشادت شهر درچه درسپاه ناحیه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۹۷۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از درچه همزمان با دهه دوم ماه محرم و شروع هفته دفاع مقدس مراسم سوگواری با حضور مسئولین ادارات شهر و پیشکسوتان ایثار و رشادت در نمازخانه ناحیه درچه برگزار شد. حجت الاسلام هاشمی امام جمعه کوشک در این مراسم گفت: جمله ابا عبدالله الحسین (ع) که فرمود: هیهات من االذله بود که شهدای ما را به سمت رشادت کشاند. طبق فرمایش امام حسین (ع) اگر کسی در راه عزت و شرف بمیرد به حیات جاودانه رسیده است و به او نگویید مرده بلکه همیشه زنده است. اگر کسی زنده بماند به واسطه ذلت یعنی ذلت را بپذیرد که فقط نفس بکشد مثل همان چیزی که بعضی از سیاسیون ما می‌گویند که بگذارید سرمان خم باشد، اما زنده باشیم در واقع این مرگی است که حیاتی درش وجود ندارد.
حجت الاسلام هاشمی در ادامه افزود: حب و شهرت مقام را دست کم نگیرید چنان شیطان حب و بغض مقام را در آدم زنده می‌کند که جامعه شکل دیگری به خود ش. میگیرد. حب مقام گاهی اوقات آدم را کر می‌کند و باعث می‌شود نصیحت دیگران را نشنویم.
ایشان در خصوص اثرات عاشورا فرمود: عاشورا فراتر از دین شیعه است. هر متفکری چه مسیحی چه سنی چه لائیک و هرکس دیگری واقعه عاشورا را می‌بیند عاشورا را فراتر از دین شیعه می‌بینند چیز‌های در واقعه عاشورا هست که باعث هدایت انسان می‌شود و غربی‌ها این را فهمید ه. اند که اگر بخواهند نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند باید اول محرم و صفر را بردارند. حتی سینه زدن و زنجیر زدن هم اثر دارد چرا که نور حسین همه را در بر خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها