کد خبر: ۹۰۶۰۹۶۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار غلامعلی کوهکن، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاعران، دفاع مقدس را با زبان هنر ماندگار می‌کنند، گفت: یکی از حوزه‌هایی که در جنگ تحمیلی آن هم در قالب اشعاری که روحیه شهادت طلبی را افزایش می‌داد، به یاری ما آمد ادبیات و هنر شعر گفتن بود.

وی افزود: در چهل سالگی انقلاب حتی دشمنی‌ها با این نظام مقدس هم به اوج خود رسیده چرا که دشمنان نگرانی‌های فراوانی از این موضوع دارند.

کوهکن با بیان اینکه شاعران، دفاع مقدس را با زبان هنر ماندگار می‌کنند، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که در جنگ تحمیلی به یاری ما آمد ادبیات و هنر شعر گفتن بود آن هم در قالب اشعاری که حماسه آفرینی‌ها را به تصویر می‌کشید و روحیه شهادت طلبی را افزایش می‌داد.

وی با بیان اینکه هشت سال رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس از طریق شعر به عنوان زبان هنر ماندگار شد، گفت: شاعر حماسه سرای دینی با هر شعری که می‌گوید تیری به قلب دشمن می‌زند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه افزود: امروز در فضای مجازی به حمایت و پشتیبانی این شاعران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نیازمند هستیم.

گفتنی است، رونمایی از اثر ویژه خواننده سیستان و بلوچستانی محسن ذوالفقاری با عنوان "خویش دریا" به گویش سیستانی به مناسبت هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ویژه این شب شعر بود که در پایان مراسم نیز از شاعران و راویان دفاع مقدس استان تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات