سردار علی محمد اکبری در همایش روز سرباز گفت: دشمن همیشه به دنبال این بوده و هست که نام دفاع مقدس را از اذهان پاک کند.
کد خبر: ۹۰۶۰۸۸۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش جوان سرباز، رویش انقلابی، روحیه فداکاری، به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی غدیر آورگان با حضور سربازان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) با حضور در جمع سربازان وظیفه، آمادگی دفاع همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برابر توطئه های دشمن را یک ضرورت دانست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری گفت: در دوران دفاع مقدس جمع زیادی از از کادر تشکیل دهنده سپاه و ارتش از برادران وظیفه بود و این موضوع اهمیت سرباز به عنوان یک رکن دفاعی مستحکم را نشان می دهد.

سردار اکبری بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال این بوده و هست که نام دفاع مقدس را از اذهان پاک کند، چرا که می دانند نام دفاع مقدس یادآور رشادت رزمندگانی است که با یاد و توسل بر امام حسین علیه السلام از حریم ایران اسلامی دفاع کردند و امروز با همین باور از حریم آل الله دفاع می کنند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، تأکید کرد: اگر شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نبودند هر روزِ ما بدتر از روزی می شد که تروریست های جانی به مردم و زن و بچه های بی گناه حمله کردند.

سردار اکبری در بخش دیگر سخنان خود گفت: جنگ با تمام محدودیت ها و خساراتی که بر جای گذاشت دستاوردهای مهمی را برای ما به ارمغان آورد.

وی افزود: اگر تاریخ2500 ساله ایران بررسی شود مشخص می گردد که ایران پهنه ای بسیار گسترده تر از وسعت امروز داشت؛ ولی هر بار به واسطه جنگ یا مذاکره بخش مهمی از کشور جدا می شد؛ اما افتخار رزمندگان اسلام این است که حتی یک وجب از خاک کشور از سرزمین ما جدا نشد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری سازماندهی نیروها و یگان های متعدد نظامی و ارتقاء کمی و کیفی توان دفاعی را از مهم ترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ما درجنگ حتی دغدغه فشنگ های گازی را داشتیم؛ اما امروز در زمینه دفاعی به چنان پیشرفت هایی دست پیدا کردیم که همگان را به تحیر وا می دارد.

وی در پایان سخنان خود بار دیگر به اهمیت دوران سربازی اشاره کرد و ضمن سپاسگزاری از سربازان وظیفه در استان یادآور شد: همه ما تا زمانی که در زیر پرچم ایران اسلامی و تحت چارچوب های نظام مقدس اسلامی خدمت می کنیم در واقع سربازی از سربازان ولایت هستیم.

شایان ذکر است: پیاده روی، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی عزاداری بر مصائب حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام ، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی از دیگر برنامه های همایش یک روزه با عنوان " جوان سرباز، رویش انقلابی، روحیه فداکاری" در مجتمع فرهنگی تفریحی غدیر آورگان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بود.

ارسال نظرات