بانوی کار آفرین موفق کرجی تولید کیف و کفش را از دوسال پیش در اتاقی 12 متری در خانه پدری به تنهایی آغاز کرد اما اکنون با مجموعه بانوان علاقمند در کارگاه خانگی 80 متری اش مشغول به کار است
کد خبر: ۹۰۶۰۷۳۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، در چند سال اخیر به خاطر مشکلات اقتصادی که در کشور ما وجود دارد مقام معظم رهبری در پیام‌های هوشمندانه هر ساله از کلمه اقتصاد مقاومتی در نام‌گذاری شعارهای سال استفاده کرده است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم «بهره‌وری بیشتر با استفاده از همه ظرفیت‌ها» شاید بتواند بهترین تعریف این واژه باشد در همین راستا هم سعی شده است که در همه زمینه‌ها به نوعی خودکفایی ترویج پیدا کند و وابستگی‌های اقتصادی و مالی در زمینه‌های مختلف کاهش پیدا کند.

در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیاری از کارآفرینان توانسته‌اند شرایط اقتصادی را ایجاد کنند که سبب ایجاد اشتغال شود و هم در تولید یک تک محصول به خودکفایی برسند و محصولی را وارد بازار کنند و در سطح گسترده‌ای وابستگی‌های کشور در زمینه‌های مختلف را کاهش دهند.

هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید

زینب سادات فوج  که مربی حلقه صالحین سپاه ناحیه امام سجاد (ع)  است به عنوان یکی از این کارآفرینان موفق شهر کرج توانسته است در زمینه تولید کیف و کفش های متنوع ایجاد اشتغال کند و موفقیت‌های خوبی را در این زمینه کسب کند.

زینب سادات فوج به دلیل علاقه شدید به طر احی کفش، پس از گذراندن دوره های آموزشی  و نیزبه صورت تجربی در کارگاه های مختلف ، به این شغل تقریبا مردانه قدم گذاشته است.او تولید خود را از دوسال پیش در اتاقی 12 متری در خانه پدری به تنهایی آغاز کرد اما اکنون با مجموعه بانوان علاقمند  در کارگاه خانگی 80 متری اش مشغول به کار است.

هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید

وی در رابطه با فعالیت خود در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در کرج اظهار داشت: هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید.

از این رو همه، امکان موفقیت من را دراین زمینه غیر ممکن می دانستند.وی افزود: برای یادگیری روند صفر تا صد تولید کفش باید دست کم یک سال در کارگاه های تولیدی ، مهارت آموخت اما من دو ماهه موفق شدم  یه این هدف برسم.

فوج گفت: در این واحد تولیدی کوچک ، روزانه سه کفش ؛ دو کیف و انواع محصولات چرمی دیگر تولید می شود و این محصولات  با استفاده از فضای مجازی ،  به فروش می رسند.

هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید

زینب سادات فوج با بیان اینکه برای راه اندازی این کارگاه کوچک حدود 40 میلیون تومان هزینه کرده است، گفت: تاکنون تنها از تسهیلات بسیج سازندگی و یاری بانوان علاقمند در جهت فعالیت های کارگاه استفاده کرده است.

وی از نبود نمایشگاهی برای عرضه محصولات و دستاوردهای زنان کارآفرین در سطح شهرستان کرج گله کرد و افزود: در نمایشگاه های موقتی که در یکسال گذشته راه اندازی شد فروش ما سه برابر و انگیزه ما  چندین برابرشد.

هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید

این بانوی کارآفرین گفت: اگر نمایشگاه دائمی در شهر راه اندازی شود ما با اطیمنان بیشتر و خاطری آسوده تر ، تولید را ارتقا می بخشیم.

مسئول فرهنگی بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز دراین زمینه گفت: در یک سال گذشته دو نمایشگاه موقت به منظور معرفی وعرضه دستاورهای زنان کارآفرین در استان البرز راه اندازی کردیم و بنا داریم با همکاری دیگر ادارات ونهادها ، نمایشگاهی دائمی در این استان راه اندازی کنیم.

هیچ کس باور نمی کرد یک زن بتواند از عهده کاری مردانه برآید

فوج با اعلام این خبر اظهار کرد: قصد داریم در زمینه محصولات چرمی نیز شبکه‌سازی کنیم. در این جهت تلاش می‌کنیم در سال جاری یک کارگاه بزرگ محصولات چرمی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود:‌ این کارگاه ظرفیت فعالیت 100 نفر را دارد و به تولید کیف و کفش درجه یک می‌پردازد.

گفتنی است این بانوی کارآفرین  مدرس 10دوره فنی حرفه ای در سطح ناحیه امام سجاد(ع) کرج بوده است.

وی با اشاره به استقبال از این دوره های فراگیر توليد كيف و مصنوعات چرمي گفت: دوره های چرم دوزی علاوه بر ایجاد سرگرمی در افراد علاقه مند، امکان توسعه و اشتغال زایی را هم برای آن ها رقم خواهد زد.

فوج افزود: دوره های چرم دوزی به ویژه آموزش و تولید کیف چرمی در منطقه سابقه نداشته و با توجه به پتانسیل های موجود امکان توسعه و اشتغالزایی آن فراهم شده است.

وی هدف از ایجاد این کارگاه و دوره های آموزشی را توسعه مشاغل خانگی برای بانوان عنوان کرد و اظهار داشت: این حرفه احتیاج به تجهیزات و امکانات پیشرفته نداشته و بانوان می توانند با کمترین هزینه پس از فراگرفتن آموزش های لازم اجرا و از محل آن کسب درآمد کنند.

فوج ادامه داد: صنعت چرم در غرب کشور در دو استان همدان در غرب و تبریز در شمال کشور متمرکز شده و ظرفیت آن برای سایر مناطق با توجه به وجود منابع اولیه آن به طور کامل فراهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها