مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از تولید، تأمین و پخش بیش از 30732 دقیقه برنامه در انعکاس عزاداری های پایتخت شور و شعور حسینی از صداوسیمای مرکز زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۷۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ لطیفی اظهار کرد: همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایتمدار استان زنجان، صحنه‌های ناب دلدادگی و ارادت دلسوخته‌گان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد.
وی افزود: کارکنان خدوم رسانه استانی نیز همنوا با مردم عزادار استان، با تلاش شبانه‌روزی خود تلاش کردند تا گوشه‌هایی از عظمت و صلابت این عزاداری‌ها را به تصویر بکشند.
وی گفت: تلاش و تکاپوی بیش از 300 نفر از همکاران خدوم و تلاشگر حوزه های تولید ، فنی و پشتیبانی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مختلفی از قبیل 4 واحد سیار تلویزیونی ، 1 ست ماکروویو ، دو دستگاه اس ان جی ، 1 فروند بالگرد، 10 کر خط فیبر نوری، 17 دوربین تصویربرداری، ۳ دوربین پرنده، 2 دستگاه کرین نفربر و .... بستر لازم را برای انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی فراهم کردند.
مدیرکل مرکز با اشاره به تلاش همکاران سیمای مرکز زنجان اظهار داشت: معاونت سیما همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود و در مجموع 15251 دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش کرد.
وی تصریح کرد: در این ایام تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده 11 مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و همچنین دسته‌های عزاداری زینبیه اعظم ، فاطمیون، مکتب الزهراء، احمدیه، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرم‌دره‌، شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم بود که نشانگر عشق و ارادت قلبی خاص مردم استان به اهل بیت (ع) است.
آقای لطیفی ادامه داد: در مجموع در دهه اول محرم 15251 دقیقه عزاداری‌های باشکوه استان از شبکه استانی سیما (اشراق) پوشش داده شد.
وی گفت: در ایام محرم علاوه بر 1117 دقیقه پخش زنده شبکه استانی، 12 شبکه سراسری و برون مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده، به مدت 1772 دقیقه این عزاداری‌های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی باشند.
لطیفی افزود: معاونت سیما همچنین در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود مثل آلاچیق، بیزیم ائللر، شاپرک و ... برنامه‌های متعددی را نیز تأمین، تولید پخش کرد که از مهمترین آنها می‌توان به عزاداری شهرستان‌ها، سخنرانی محرم، شمع حرم خانه، عزاداری ثارالله،سخنرانی و عزاداری هیئت رزمندگان ، دسته‌های عزاداری و ... اشاره کرد .
وی در ادامه به تلاش‌های همکاران رادیو اشاره کرد و گفت: معاونت صدای مرکز نیز با تأمین، تولید و پخش بیش از 14465 دقیقه برنامه از شبکه استانی رادیو حال و هوای محرم را در استان طنین انداز کرد.
مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: ویژه برنامه رادیوی استانی شامل عشق سوداسی، عشق قافله سی، دستجات حسینی، برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری‌های محرم در قالب عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیأت عزاداران احمدیه، مکتب‌الزهرا، هیأت فاطمیون ، تجمع بزرگ عزاداران شهرستانهای خدابنده و خرم‌دره بود.
وی افزود: رادیو زنجان همچنین سایر برنامه‌های روتین از قبیل ایشقلی یول ، سلام زنجان ، گلگشت موسیقی، کندیمیز و ... را نیز به موضوع ماه محرم اختصاص داده بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
آقای لطیفی تصریح کرد: رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه‌های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت 405 دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند حال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی کند.
مدیرکل مرکز همچنین به برنامه‌های پخش شده در نتیجه تلاش معاونت خبر نیز اشاره کرده و گفت: این معاونت نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی مرکز با تولید و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، اعزام اکیپ های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری ارتباط زنده با بخش‌های خبری شبکه‌های سراسری و همچنین بخش‌های خبری رادیوهای سراسری ، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداری‌های مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی به مدت 1016 دقیقه برنامه‌های مناسبتی دهه محرم را پوشش داد.
وی در پایان اظهار داشت : کارکنان خدوم رسانه استانی تلاش کردند تا در این ایام ، گوشه ای از عشق و ارادت قلبی پایتخت نشینان شور و شعور حسینی را به معرض دید جهانیان به نمایش بگذارند که امیدواریم مورد قبول درگاه حقتعالی قرار گرفته باشد .

ارسال نظرات