خطیب جمعه بافت:

شباهت قیام سیدالشهداء و دفاع مقدس،دفاع از ارزش های اسلامی است

امام جمعه بافت بیان داشت: حلول هفته دفاع مقدس با ماه غم و اندوه اهل بیت بی حکمت نمیدانیم چرا که اگر نگاهی به شعارهای ما، رجزهای ما، وصیت نامه شهدا را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۲۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان;حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده ضمن توصیه به تقوای الهی بیان داشت: این روزها اهل بیت    سید الشهدا در شهر کوفه به سر می برند.                                            

نقشه دشمن بعد ازشهادت سید الشهدا این بود که اسراء و اهل بیت را یک ابزار سرکوب قرار دهند. اسراء را وسیله ای قرار دادند تا خاندان و تبارحضرت امیر المومنین سرکوب شوند. هیبت و شان رسول اکرم بریزد و هیبت بنی امیه جایگزین هیبت نبوی شود.

بچه های پیامبر را روی قتب ها سوار کردند.اقتاب جمع قتب است. قتب به آن تخته هایی میگویند که دو طرف کوهان شتر می گذارند.

که اگر یک مسیر کوتاهی را بخواهند بروند پارچه ای رویش می اندازند و سوار شتر می شوند. آدم بزرگ به زحمت خودش را روی این تخته ها نگه میدارد چه برسد به بچه 4 ساله و زنان.

امام زمان :صورتهای این اسرا را بادهای هاجز می سوزاند هاجز بادهایی است که در عراق می ورزد. و از کویر عراق وشام می آید عرب به آن ها هجه گویند هجه بادی است که دانه های ماسه داغ را با خود می آورد وقتی باد هجه می آیدعرب ها می روند داخل اتاق ها به آنها نخورد ،چون این ذرات ماسه مثل ذرات آتش است به صورت وبه دست اصابت کند بلا فاصله پوست را می سوزاند وگداخته می کند.

در شام به خیال خامشان بچه های اهل بیت از حرص و ولع نان وخرما را می خورند واهل بیت کوچک وذلیل می شوند اما اهل بیت پیامبر با بصیریت بالا نان وخرما را پرت می کردند ومیگفتند صدقه بر ما حرام است.حضرت زیننب(س) خطبه خواندند وتمام نقشه های عبیدالله را نقش برآب کردند ،بنی امیه را رسوا کردند،استکبار را رسوا کردند ونگذاشتند تحقیر وذلیل شوند.

این پسا عاشورای اهل بیت بود در عاشورا سید الشهدا به شهادت رسید. اما در پسا عاشورا آن هم در اسارات یزید را رسوا کردند.بنی امیه واستکبار را شکست دادند.این پسا عاشورا اهل بیت ،پسا عاشورای مانیز اینگونه است سه گروه هستیم:

یک گروره منتظرند عاشورا وتاسوعا بیاید گودال قتلگاه بیاید تا برای مصائب اهل بیت اشک بریزند گریه کنند وبعد تمام شود.اما کار به دشمنان امام حسین(ع) نداشته باشندکاربه استکبار ویزید زمان نداشته باشند که بدنبال براندازی نظام حسین(ع) است.این پسا عاشورا بی بصیرتی است.

اما گروه دوم پسا عاشورای با بصیرت است در کنار گریه علت شهادت امام حسین(ع) و یارانش را دنبال می کند. هدف قیام را دنبال می کنند یزید و هدف او را می فهمند و مقابل استکبار وآمریکا     می ایستند. آمریکایی که با هدف جنگ نرم و ولنگاری فرهنگی به دنبال براندازی نظام است. ولنگاری فرهنگی که از دو دهه قبل مسلم بن عقیل زمان، حجت امام زمان(عج) رهبر هشدار آن را دادند با الفاظی چون شبیه خون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی اعلام خطر کردند، اما عکس العمل مسئولین خواب رفته فرهنگی به جایی رسید که حضرت آقا فرمودند: (ولنگاری فرهنگی و بی بند و باری) به طوری که ارزشهای انقلاب ما باید قربانی موی پریشان و صورت آرایش کرده یک زن و دختر بی حجاب در عرصه خیابان آن هم در اوج مصائب اهل بیت، درتاسوعا و عاشورا شود.

گروه سوم گروهی است که از نظام ولایی ارتزاق میکنند. وشعار ما اهل کوفه نیستیم شاید بدهند و دم ازپیروی مسلم بن عقیل زمان هم بزنند اما یا عاملاً یا جاهلاً مسیر توطئه های استکبار را در داخل کشور همراهی میکنند که اگر جاهل خواب رفته باشند با سیلی ملت، هشیار و بیدار خواهند شد امام اگر عاملاً و تعمدی در کار باشد قطع ویقین خائن و ملت با خائنین برخورد خواهند کرد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده بیان داشت: حلول هفته دفاع مقدس با ماه غم و اندوه اهل بیت بی حکمت نمیدانیم چرا که اگر نگاهی به شعارهای ما، رجزهای ما، وصیت نامه شهدا را داشته باشیم. شباهت هایی میتوان بین دفاع مقدس و قیام سید الشهدا مشاهده کرد: از جمله هر دو نیز برای دفاع از ارزش های اسلامی بود.

رهبر هر دو جریان از فرزندان پیامبر بودند. یکی در مقام امامت و ولایت . دیگری در مقام سربازی و شاگردی. هر دو رهبر از خصوصیات خاصی داشتند از جمله ذلت ناپذیری، ایثار و شجاعت. یاران امام، معمار کبیر چون یاران سید الشهدا و با الگو گیری از آنها که کانون معرفت، اخلاص، فداکاری و تدین بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار