خبرهای داغ:
مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد

دفاع مقدس آبروی جاودانه و ماندگار ملت ایران در تاریخ

مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه در دفاع مقدس آبروی جاودانه و ماندگار برای ملت ایران در تاریخ رقم خورد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس بهترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی که همان جوانان تربیت شده مکتب عاشورا بودند دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادند.
کد خبر: ۹۰۶۰۵۱۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

دفاع مقدس آبروی جاودانه و ماندگار ملت ایران در تاریخسرهنگ علی مختاری‌معین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در اذهان شخصیت‌های تأثیرگذار در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی که مقتدرانه و با دست خالی مقابل بیش از ۵۹ کشور جانانه جنگیدند یک موفقیت بزرگ و دستاورد عظیم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس آبروی جاودانه و ماندگار برای ملت ایران در تاریخ رقم خورد، تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس بهترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی که همان جوانان تربیت شده مکتب عاشورا بودند دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادند و این بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس بود.

مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه مکتب عاشورا مکتب ایثار، شکیبایی، جهاد، شهادت و ولایت‌پذیری و شکست ناپذیر است، بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس برای ما هزینه‌های زیادی را داشت اما دستاوردهای ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل هزینه‌ها بسیار عظیم است.

وی افزود: مجموعه حوادثی که در دوران دفاع مقدس رخ داد مرهون فداکاری جوانانی است که شجاعانه و عاشقانه از انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند و فداکاری این جوانان با انگیزه و ولایی ذخیره ماندگاری برای همیشه انقلاب شد.

مختاری‌معین با اشاره به زیبایی‌های دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس دوران جهاد فی سبیل الله بود و شهدا زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس است که با نثار خون خود و رها شدن از تعلقات مادی و دنیوی به اوج شکوه و عظمت رسیدند.

وی ابراز داشت: قبل از شروع جنگ تحمیلی کشور ما با بحران و چالش‌های فراوانی روبرو بود و این فشارها عمدتاً از سوی قدرت‌های بزرگ و کشورهای منطقه‌ای به ایران تحویل می‌شد.

مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تاکید کرد: در داخل ایران گروه‌ها و جریان‌های سیاسی فکر می‌کردند بدون حمایت قدرت‌های بزرگ نمی‌شود کشور را اداره کرد بنابراین با ایجاد غائله گنبد، کردستان، ترور شخصیت‌ها و نیروهای انقلابی موثر و تلاش در حذف نیروهای ارزشی و وفادار به حضرت امام خمینی(ره) خواهان به دست گرفتن حکومت و جدایی دین از سیاست بودند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی برای از بین بردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران سه راهبرد در دستور کار خود قرار داد، افزود: این راهبردها شامل مهار انقلاب، انحراف انقلاب و شکست انقلاب اسلامی بود.

مختاری‌معین عنوان کرد: استکبار در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب از دو راهبرد مهار و به انحراف کشیدن انقلاب وارد شدند اما با مدیریت حضرت امام(ره) نتوانستند موفق شوند و راهبرد سوم یعنی گزینه نظامی را برای از بین بردن انقلاب اسلامی در پیش گرفتند.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ تحمیلی توسط رژیم عراق افزود: کشور ما در طول مرزی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر درگیر جنگ تحمیلی شد.

مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: نکته برجسته دوران دفاع مقدس این بود که مردم ایران در طول ۲۸۸۷ روز مبارزه کاملاً پشتیبان رزمندگان بودند و با رهبری هوشمندانه امام راحل رزمندگان با دست خالی اما پر از معنویت سنگرهای دشمنان را یکی پس از دیگری فتح کردند.

وی گفت: دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشت که امروز نسل جوان ما باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند از جمله این دستاوردها اطاعت پذیری و فرمان پذیری از ولایت مطلقه فقیه و حفظ و رشد روحیه انقلابی، وحدت، پایداری و استقامت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار