خبرهای داغ:
آیت اله عابدیدی گفت: دیروز در این درگیری کودکی که قرار بود امروز به مهد برود به شهادت رسید. این حربه دشمن جهت ایجاد ناامنی برای زن و‌مرد و کودک بود و همان نوکران بعثی ها امدند و برای اربابان امریکایی و سعودی نوکری کردند اما باید بدانند این ترقه بازیها موجب بیداری بیشتر مردم می شود و دلگرمی ما همین پیشرفتهای علمی جوانان میهن اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۶۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور زاهدی استاندار قزوین، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: فرزندان ما همیشه رویکرد الهی داشته اند که این رویکرد را در محرم و شب های قدر و هنگامه راز و نیاز می بینیم و این فطرت الهی تغییر ناپذیر است.
وی با اشاره به سوره علق گفت: دو نوع علم وجود دارد. علم تحصیلی که ممکن است فراموش شود و در مدارس فراگرفته می شود و یک علم جوششی که هر روز افزون می شود و تمام شدنی نیست انسان باید همواره متفکر باشد همچنان که میوه های تفکرانسان حاصل علم آموزی است. سنت های الهی تبدیل و تغییر ندارد. خداوند معلم است و عبادت مقصدی دارد و مقصد عبادت تقواست. انسان انقدر باید عبادت کند تا چراغ تقوا در درون او روشن شود. تقوا انسان را به وجودی با کرامت و کامل رهنمون می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه ما بدنبال یقین هستیم و با عبادت به یقین می رسیم. انسان تا حقیقت را نبیند یقین نمی کند. کاری که مدرسه با دانش آموز می کند این است که علم را با یقین به وی می آموزد.
آیت اله عابدینی عنوان کرد: ما در مورد اولیا خدا باید به عین الیقین و پس از این مرحله به حق الیقین برسیم. ما از کرامت الهی آمده ایم و باید به کرامتی که خدا می پسندد ارتقا یابیم.
وی افزود: خداوند به انسان چیزی را که نمی دانست آموخت. حدود الهی چیزی نیست که بتوان با تجربه آموخت بلکه خداوند باید به انسان بیاموزد و بر همین اساس حکمت و آموزه های دینی را فقط از خدا می توان آموخت.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرمود نور را به هر کس که بخواهم مبخشم و بر همین مبنا خدا با نور خود هرکس را بخواهد نورانی می کند و راه نشانش می دهد. علم نور است و‌ مدرسه و معلم بهانه است. علم باید از درون بجوشد آنچه از کتاب و معلم می آموزیم مثل آبی است که از بیرون به درون ریخته می شود و علم درونی را خداوند ایجاد میکند.
آیت اله عابدینی با اشاره به شخصیت شهید شهریاری خاطرنشان کرد: اگر تقوا وجود داشته بباشد خداوند عالیترین مقام تشخیص را به انسان عطا می فرماید. در شرایطی که کشف شهید شهریاری برای حیثیت و حیات ما مهم بود این علم حاصل تقوای وی بود که خداوند در وجود وی به وذیعه نهاده و این همان نوری است که خداوند بهخ وی داده بود.
وی ضمن اشاره به قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا اضافه کرد: عرصه کربلا تقابل بین علم و دین و جنون و عقل بود. هر چه به دین وابسته تر شویم به علم میرسیم و هرچه به علم وابسته تر شویم، دین برایمان قابل دسترس تر می شود. جنگ امام حسین(ع) و لشگر اشقیا جنگ بین جهل در مقابل علم، بین انسانیت در مقابل ددمنشی، بین عدالت و ظلم و بین همه خوبی ها در مقابل بدی ها بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یاداوری جنایت دیروز اهواز افزود: دیروز در این درگیری کودکی که قرار بود امروز به مهد برود به شهادت رسید. این حربه دشمن جهت ایجاد ناامنی برای زن و‌مرد و کودک بود و همان نوکران بعثی ها امدند و برای اربابان امریکایی و سعودی نوکری کردند اما باید بدانند این ترقه بازیها مردم را بیدار می کند و دلگرمی ما همین پیشرفتهای علمی جوانان میهن اسلامی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها