در دومین روز از هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از سربازان نمونه شهرستان دشتی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۱۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، مراسم تجلیل از سربازان نمونه شهرستان دشتی با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جانشین فرماندهی ناحیه، مسئول قرارگاه، مسئول نیروی انسانی پایور و مسئول عقیدتی فرهنگی و همچنین سربازان این ناحیه در سالن جلسات فرماندهی برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این مراسم ضمن تسلیت ماه عزای حسینی و تبریک روز سرباز درباره حادثه تروریستی اهواز گفت: اگر عده ای آموزش دیده به انسان های بی دفاع از پشت حمله می کنند نشانه حقارت و پستی و بیچارگی کوردلانی است که جرات رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند.

محراب ارکاک الهی در ابتدای این مراسم که با قرائت قرآن کریم توسط سرباز وظیفه هادی احمدی برگزاز گردید با اشاره به کلام امیرالمومنین علی (ع)که می فرمایند: سربازان به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزت دین و امنیت اند و کار مردم به آنان استوار است.

و همچنین با اشاره به کلام امام خمینی (ره) کی می فرمایند: خدمت سربازی از عبادات اسلام است اینکه فقیه خدمت وظیفه عمومی را عبادات می داند سرچشمه آن در اصل متون دینی است.

وی در ادامه به کلام رهبری انقلاب که تاکید می فرمایند: خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است اشاره نمودند و گفتند: سربازی و تاثیر آن بر امنیت سخت و نرم کشور برای همه مشهود است و جایگاه رفیعی دارد و به همین خاطر اگر آموزه های دینی مراجعه شود اهمیت خدمت و جایگاه خدمت با قداست خاصی بیان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه به اثرات خدمت سربازی نیز اشاره کردند از جمله:

  1. افزایش حس تعلق به وطن
  2. گسترش و تقویت ارتباط با دیگران
  3. تمرین مدارا و برباری در برخورد با دیگران
  4. تجربه زندگی مستقل
  5. مقابله با سختی ها و دشواری ها
  6. افزایش حس مسئولیت پذیری

در پایان به 5 نفر از سربازان نمونه این ناحیه لوح سپاس و هدایای تقدیم شد.

مراسم روز سرباز در ناحیه دشتی برگزار شد

ارسال نظرات