سردار خرم در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه میثاق:

اراده و ایمان مردم دفاع مقدس را رقم زد/ دانش آموزان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه میثاق، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس را یادآور اراده، ایمان و شکوه مردم ایران عنوان و بیان کرد: این دوران با همین اراده و ایمان موجب عزت و عظمت و شکوه انقلاب در دنیا شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۳۴۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرم خطاب به دانش آموزان افزود: بخش مهمی از این عزت و عظمت مدیون دانش آموزان آن دوران است که از پشت همین صندلی های درس خود را به جبهه ها رساندند و جانانه در برابر دشمن ایستادند.

وی ادامه داد: اگر دفاع جانانه و حضور همه اقشار از جمله دانش آموزان در آن دوران هشت سال جنگ تحمیلی نبود معلوم نبود امروز کشورمان چه وضعیتی داشت و همین ایستادگی و مقاومت بود که دشمن نتوانست وجبی از خاک کشورمان را تصرف کند در حالی که در جنگ های گذشته بخش هایی از کشورمان را دشمن به اشغال خود درآورد.

سردار خرم با تاکید به اینکه مطالعه تاریخ گواه این مدعاست، از دانش آموزان خواست با مطالعه تاریخ کشورمان و دفاع مقدس با واقعیت های آن دوران بیش از پیش آشنا شده و جوانان و شهدای آن زمان را الگوی خود قرار دهند چراکه تاریخ بزرگترین معلم است.

اراده و ایمان مردم دفاع مقدس را رقم زد

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دشمن با تحمیل جنگ پس از پیروزی انقلاب تلاش برای براندازی انقلاب داشت و بر همین اساس جنگ را توسط صدام بر ما تحمیل کرد تا بتواند ملت ما را تسلیم و تحقیر کند.

سردار خرم اظهارداشت: ولی ملت ایران با حماسه سازی خود و با پشتبانی نیروهای مسلج هشت سال در برابر صدام نه بیش از 36 کشور جهان توانستند بایستند و دفاع مقدس را رقم بزنند.

آیین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان میثاق پسرانه با حضور سردار خرم برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار