سرهنگ پاسدار حسن حبیبی فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه در آستانه هفته دفاع مقدس از تریبون نمازجمعه این شهرستان گفت: هرجایی که به روحیه جهادی مانوس شدیم موفق شدیم
کد خبر: ۹۰۶۰۲۱۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه اشرفیه, سرهنگ پاسدار حسن حبیبی فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه در آستانه هفته دفاع مقدس از تریبون نمازجمعه این شهرستان ضمن معرفی هفته دفاع مقدس تاریخچه ودستاوردهای آن را برای نماز گزاران برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با بیان اینکه صدام برای مدیریت حق وتو بهترین کار را شروع نمودن جنگ در نظر گرفت گفت: صدام با کردهای مستقل در عراق در سال ۵۷.۵۸ همدستی نمود و جنگ عراق با ایران با نام جنگ تحمیلی یادفاع مقدس راه انداخت که این جنگ به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹آغاز شد.
دکتر حبیبی به اهمیت حمایت کشورهای منطقه ای اشاره نمود و گفت: رویداد مهمی که تاثیر در این عرصه داشت میزان‌حمایت کشورهای قدرتمند ومنطقه ای بود.

وی جنگ هشت ساله ایران و عراق را مهم دانست و افزود : در همه جنگ ها ودرگیری های ونزاع های بین المللی که در منطقه بوجود می آمد بلوک شرق و غرب در مقابل هم بودند اما تنها جنگی که دو بلوک شرق وغرب در کنارهم قرار گرفتند وپیش از این در مقابل هم بودند این جنگ،جنگ هشت ساله ایران وعراق بود که طولانی ترین جنگ لقب گرفت واین اهمیت دفاع مقدس را نشان می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اشاره به امر ولایت پذیری واهمیت حضور مردم در پاسداری از انقلاب گفت : آنچه که باعث شد که حتی یک وجب را از دست ندادیم منویات امام عزیز و پایمردی مردم عزیز بودکه فرمودند بگذارید مردم خود در صحنه وارد شوند ودر دفاع از کوی وبرزن خود به میان بیایند و با وجود مخالفت های فراوان اما با درایت و دور اندیشی امام مردم وارد صحنه شدند و باکمک همه جانبه مردم عزیز به مناطق جنگی کشور که گیلان نیز دراین امر زبانزد بود توانستیم درجنگ سربلند باشیم.

حبیبی به دستاورد های بسیار در دوران هشت ساله اشاره داشت و اظهار کرد:هرجایی که به روحیه جهادی وبا اعتماد به نفس وباشعار "ما می توانیم مانوس شدیم موفق شدیم.

وی در پایان با بیان اینکه امن ترین آسمان ،آسمان ایران است گفت : در اوج جنگ با وجود تحریمات با نقش مردم وبا روحیه اعتماد به نفس وبا شعار ما می توانیم با حالت بازدارندگی رسیدیم و البته غربی ها خود اعلام‌می کنند که آسمان ایران امن ترین آسمان است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات