فرمانده سپاه نقده از برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۸۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، «سرهنگ علی برنا» فرمانده سپاه نقده در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام و تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۷۰۰ شهید شهرستان نقده اظهار کرد: دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری حقایق جنگی تحمیلی است که این دفاع خود همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی می درخشد.

 وی افزود: حفظ، نشر و دفاع از ارزش های دفاع مقدس وظیفه همگانی است که باید در تمامی حوزه ها و رده های اجتماعی جاری و ساری باشد.

 برنا با ذکر این نکته که رسانه ها در انتقال ارزش های دفاع مقدس به جوانان وظیفه خطیری را عهده دار هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروزه مقتدرانه در جهان سرافرازی می کند، لذا حفظ این دستاوردهای بزرگ ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه هرچه داریم مرهون ایثارگری، جان فشانی و فداکاری  جوانان است، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و درگیری های داخلی کشور ما در زمان جنگ به مراتب بدتر از شرایط کنونی بود.

این مسئول گفت: هرچند تحلیل دشمن در خصوص نقاط ضعف ایران در زمان جنگ درست بود، اما عدم شناخت مردم، غیرت و دینداری آنان خطای تاکتیکی دشمن در زمان جنگ بود.

برنا در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام  برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: از برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس افتتاح ۳ پروژه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، دیدار با ائمه جمعه و جماعت در شهرستان‌ و غبار روبی مزار شهداء می باشد.

فرمانده سپاه نقده با اعلام اینکه در طول هفته دفاع مقدس در شهرستان برنامه‌های دیگری اجرا خواهد شد، ادامه داد: از اهم این برنامه ها می توان به تجلیل از سربازان، برپایی یادواره شهدای شهرستان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و بومی محلی، سرکشی از خانواده شهداء و ... اشاره کرد.

فرمانده سپاه نقده گفت: قبل از هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی با حضور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان، گروه‌های جهادی از پایگاه های مقاومت بسیج به مناطق محروم اعزام شده است به طوری که فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های پزشکی، فرهنگی و عمرانی انجام داده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع امسال حدود 3 هزار  و هفتصد نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج در قالب اردوهای جهادی و محرومیت زدایی  در شهرستان بکارگیری شده‌اند.

 سرهنگ برنا در پایان با تأکید بر اینکه حفظ و صیانت از انقلاب و اسلام نیازمند روحیه جهادی است، یادآور شد: روحیه جهادی نشأت گرفته از دو واژه جهاد و شهادت است که نهادینه شدن آن در جامعه مستلزم صرف هزینه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات