یادواره سردار شهید «هرمزپور» / هدایت‌خواه: حرف حق را از هر کسی که شنیدیم باید بپذیریم

در جامعه امروز هم گروهی نگاه می‌کنند که منفعت گروه، جناح و قومشان کدام طرف است و یک گروه هم می‌بینند که حق کدام طرف است. حرف حق را از هر کسی که شنیدیم باید بپذیریم.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۶۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
سی و پنجمین یادواره سردار شهید جواد هرمزپور با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان و همرزمان آن شهید در محل کنگره سرداران و شهدای استان کهگیویه و بویراحمد برگزار شد.
ستار هدایت خواه مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در این یادواره که با حضور سردار شهابی‌فر، سردار اسدی، سردار دولت‌آبادی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهر یاسوج برگزار شد ب. ویژگی‌های انقلاب اسلامی و قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: سردار هرمزپور، مجاهدی شجاع بود و در مقابل دشمن نمی‌ترسید و در دفاع از دین و ارزش‌های انقلاب تردیدی به خرج نمی‌داد و سردار که همانند ابوافضل العباس (ع) وفادار به میثاقش با امام و یاران شهیدش بود.
هدایت‌خواه در ادامه به پیوند‌های انقلاب اسلامی با انقلاب امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های یاران اباعبدالله الحسین (ع) شجاعت، نترسیدن و ایثارگری بود و آن‌ها از مرگ نترسیدند و در شب تاسوعا اظهار به وفاداری کردند که از نمونه‌های یاران امام حسین (ع) در دوران هشت سال جنگ تحمیلی زیاد دیدیم.
مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: ما نیز باید آرمان‌های شهدا را که ۸ سال برای آن جانفشانی به خرج دادند و آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم و باید همواره از روحیه و فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت پاسداری کنیم. ایثار امروز، ایثار از جان و آبرو هست و ایثار از همه هستی است.
وی افزود: انقلابی که می‌خواهد طومار ستمگران را در هم بپیچد، باید مثل یاران اباعبدالله (ع) که تحریم شدند به لحاظ آب و غذا و کسی از یاران و کودکان اباعبدالله (ع) نشنیدیم که گلایه‌ای بکنند که چرا ما را به این روز انداختی و یا ما را به این معرکه آوردی.
هدایت‌خواه با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی امروز ما مربوط به دشمن و بخش زیادی از آن مربوط به مسوولان است که کوتاهی شده است. اما وقتی در همچنین موقعیتی قرار می‌گیریم نباید به آرمان‌ها و نظام بد و بی راه گفته شود.
وی افزود: وقتی به برخی‌ها می‌گوییم که چرا اینگونه بد و بی راه می‌گویی، می‌گوید؛ قیمت آب معدنی دو هزار تومان شده است و آن‌ها باید این را بدانند که قیمت آب در کربلاف قیمت دست‌های حضرت عباس (ع) و گلوی حضرت علی اصغر (ع) بود.
مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: باید حواسمان جمع باشد و در پیام سردار هرمزپور آمده است که ما برای شکم‌هایمان انقلاب نکردیم.
وی افزود: لذا باید سبک زندگی عاشورایی و حسینی در زندگی همه ما‌ها جاری شود.
هدایت خواه در ادامه گفت: در واقعه کربلا عده‌ای به دنبال منفعت گرایی بودند و بعضی هم حق گرا یعنی یکی ازابعاد قیام امام حسین (ع) حق گرایی در مقابل منفعت گرایی بوده است. عمر بن سعد به خاطر منفعتش و حکومت رأی در مقابل امام حسین (ع) ایست.
وی افزود: در جامعه امروز هم گروهی نگاه می‌کنند که منفعت گروه، جناح و قومشان کدام طرف است و یک گروه هم می‌بینند که حق کدام طرف است. حرف حق را از هر کسی که شنیدیم باید بپذیریم.
این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: حق گریزی از چیز‌های کوچک گاهی شروع می‌شود، اگر دیدیم دو فرد با هم بر روی مسئله‌ای دعوایی دارند، نباید بگوییم که آن فرد قوم و خویش من است و از او دفاع کنیم که این حق گریزی است و در خانواده هم اگر همسر شما حرف حقی زد، باید آن را بپذیریم.
هدایت خواه گفت: سبک زندگی شهدا جان دادن در مسیر حق است و بود.
ارسال نظرات