امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: تحریمی که از درون خودمان داریم برای خودمان ایجاد می کنیم خطرناک تر و شکننده تر از تحریم دشمن است.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۴۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نمازجمعه بخش مرکزی یزد با تسلیت ایام سوگواری خاندان اهل بیت (ع) گفت: در این ایام به توفیق حضرت و با امنیت کامل مملت مردم ایران و ارادتمندان به فرهنگ سیدالشهدا (ع) عزاداری‌های بسیار خوب و گسترده‌ای را انجام دادند؛ این عزاداری‌ها نشان دهنده محبت بیش از پیش مردم نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت وتعظیم شعائر دینی است.

آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی افزود: اگر این چنین نباشد عزاداری‌ها معنا نخواهد داشت؛ مگر نه اینست که عزاداری‌های ما آمیخته با محبت است، اگر نبود محبت سیدالشهدا (ع) ما عزاداری نمی‌کردیم؛ این محبت‌ها خیلی ارزش دارد و الگویی برای همه بشریت است.

وی با بیان اینکه محبت تنها کافی نیست، اذعان داشت: ما بعد از محبت اهل بیت و عشق ورزیدن به خاندان اهل بیت باید مراحل بعدی را هم طی کنید یعنی آن‌ها را افضل از دیگران بدانیم و سیره عملی آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مدرسی تصریح کرد: ما اگر در عزاداری سیدالشهدا شرکت کنیم، اما راه روش و منش اباعبدالله الحسین (ع) را دنبال کنیم یعنی ولایت نداریم و صرفا به محبت به اهل بیت (ع) بسنده کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام حسین (ع) در مسائل سیاسی ورود پیدا کرد، اما ما می‌خواهیم در هیئت عزاداری خود بدون توجه به مسائل سیاسی فقط عزاداری کنیم و حتی حاضر نباشیم اسمی از شهدا در مجلس روضه ما برده نشود یعنی ما از امام حسین (ع) فقط عزاداری را شناخته ایم و بهره بردیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شیعه واقعی کسی است که در پس راه سیدالشهدا قدم بردارد، ادامه داد: بالاترین انسان سیاسی امام حسین (ع) بودند کاری که امام حسین (ع) کرد در راس سیاست بود.

وی اذعان داشت: کسانی که امام حسین (ع) را جدای از سیاست و راه و روش او را جدای از سیاست می‌دانند یعنی حقیقت امام حسین (ع) نشناختند و صرفاً به ارادت و محبت امام حسین (ع) بسنده کرده اند؛ محبت و ارادتی که در بسیاری از غیر شیعیان مانند اهل تسنن نیز وجود دارد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: امروز کشور ما دچار نابسامانی‌ها و مشکلات خاصی است امیدواریم این مشکلات به سامان برسد و مت دشمن شاد نشویم.

وی تاکید کرد: بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما مربوط به خارج و تحریم‌های خارجی است، اما بالای ۷۰ درصد مشکلات مربوط به داخل است یعنی یک سری از مشکلات تحریمی و ارزی داریم که دشمن بر ما تحمیل کرده، اما تحریمی که از درون خودمان داریم برای خودمان ایجاد می‌کنیم خطرناک‌تر و شکننده‌تر از تحریم دشمن است.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه یزد افزود: وقتی بانک‌های ما در عرصه کمک رسانی به صنعت احساس مسئولیت نکنند، وقتی گمرک ما نسبت به ترخیص کالا‌ها اهتمام نداشته باشد و مواد اولیه کارخانه‌ها را ترخیص نکند، وقتی مدیران و غفلت کنند این یعنی خود تحریمی؛ اینهاست که کمر اقتصاد کشور را می‌شکند.
ارسال نظرات