خبرهای داغ:
به گفته شاهدان عینی، آنچه امسال بیش از سالهای دیگر مورد توجه بود، گرمای منطقه فکه بود که بیش از هر چیزی، جان عزاداران در این سرزمین آسمانی را می سوزاند و با نوای العطش کودکان همراه می کرد...
کد خبر: ۹۰۵۹۸۸۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیست سال پیش که احسان محمدحسنی و دوستان و همراهانش در موسسه فرهنگی عاشورا قرار گذاشتند تا هر سال، عزاداری روز عاشورایشان را روی رمل های تفتیده فکه، برگزار کنند، هیچ امکاناتی در یادمان شهدای فکه نبود. آن ها با کمترین امکانات و با راهنمایی های شهید علی محمودوند که در آن سرزمین مشغول تفحص پیکر شهدا بود، کار را آغاز کردند.

پس از پایان جنگ تحمیلی و پاک‌سازی نسبی زمین‌های مین‌گذاری شده، مناطق مختلف عملیاتی در مناسبت‌های مختلف مانند عاشورا و تاسوعا، شاهد حضور گروه‌های مردمی است که در قالب کاروان‌های زیارتی یا به‌صورت خانوادگی در این مکان‌ها حضور می‌یابند. از آن سال، منطقه عملیاتی «فکه» نیز در روز عاشورا شاهد حضور گسترده کاروان‌های راهیان نور است.

امسال هم موسسه عاشورا که حالا جوانان زیادی به خیل همراهانش پیوسته در ظهر عاشورا، خیمه های عزای آل الله را بر روی رمل های تشنه فکه برپا کرد و مردم عزادار از اقصانقاط ایران به این سرزمین آمدند تا شاید هرم گرمای کربلای معلا در این روزهای آفتابی و سوزان را بچشند و روح تبدارشان را با نواهای زینب کبری سلام الله علیها و شهدای عاشورا همراه کنند.

به گفته شاهدان عینی، آنچه امسال بیش از سالهای دیگر مورد توجه بود، گرمای منطقه فکه بود که بیش از هر چیزی، جان عزاداران در این سرزمین آسمانی را می سوزاند و با نوای العطش کودکان کاروان حسین علیه السلام در سال 61 هجری همراه می کرد...

آنچه در ادامه می بینید، تصاویری است که توسط محمد ذوقی از همراهان این کاروان از عاشورای امسال منتشر شده است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها