بیش از ۲۷ هزار دانش آموز پایه اول و ۲۲ هزار دانش آموز پیش دبستانی امروز سر کلاس درس حاضر شدند.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۸۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جشن شکوفه‌ها امروز در شهر سنندج به صورت نمادین در دبستان معلم ۲ با حضور مسئولان، کلاس اولی‌ها و اولیای مدرسه و دانش آموزان برگزار شد.

طبق سنت دیرینه، دانش‌آموزان کلاس اولی هر سال یک روز قبل از اول مهر یعنی در تاریخ 31 شهریور به مدرسه می‌روند تا با برگزاری جشن شکوفه‌ها به استقبال 12 سال درس و مدرسه بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: مهرماه باید با مهر و صمیمیت و انسانیت در دانش آموزان نهادینه شود تا وقتی که بزرگ شدند انسان‌های با محبت و نوع دوستی باشند.

رشید قربانی افزود: این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که مربیان و اولیای مدرسه، با مهر و محبت اهداف آموزشی و تربیتی را پیگیری کنند، چون دانش آموزان برنامه‌های آموزشی را با مهر و محبت و صفا فرا خواهند گرفت.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تعامل بیشتر معلمان و اولیا گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید معلمان چند ساعت بیشتر در دفتر مدرسه حضور خواهند داشت تا با والدین دانش آموزان ارتباط بیشتری برقرار کنند.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج هم در ادامه اظهار کرد: امروز همزمان چهار هزار و ۸۰۰ نفر در ۱۸۷ کلاس درس ابتدایی در این ناحیه سر کلاس درس حاضر می‌شوند.


وی در پایان دانش آموزان را امانت‌های مدرسه دانست و گفت: مدرسه اولین گام اول برای پیشرفت یک فرد است که امیدواریم والدین هم در این امر مهم مدارس را یاری کنند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کردستان هم در این مراسم از اولیای دانش آموزان خواست که مقررات راهنمایی و رانندگی را به فرزندان خود آموزش دهند، چون والدین الگویی مناسب برای فرزندان خود هستند.

صدیق درویشی تاکید کرد: باید کودکان را انسان‌هایی قانونمند تربیت کنید تا در آینده شاهد مشکلات رانندگی نباشیم.

در ادامه سرود دانش آموزان مدرسه معلم همراه با موسیقی اجرا شد و دانش آموزان سر کلاس درس حاضر شدند.

لازم به ذکر است؛ امروز بیش از ۲۷ هزار دانش آموز پایه اول در ۸۵۰ کلاس درس و یک هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۲ هزار دانش آموز پیش دبستانی سر کلاس درس حاضر شدند که نسبت به سال گذشته پایه اول رشد ۲.۵ درصدی داشته است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات