خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز دشمن از بعد نظامی از عهده ما برنمی آید پس به مکر، حیله، بزرگ ساختن مسائل کوچک و کوچک شمردن مسائل بزرگ متوسل شده است و سرانجام ممکن است روی عده ای ساده لوح تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۱۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز پیش از رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام در زمان حیات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) با وجود همراهانی که داشتند اما عده ای در پشت پرده فریب توطئه و نیرنگ دشمن را خوردند.

وی با بیان اینکه پشت پرده واقعه کربلا رد پای بیگانه است افزود: معاویه هنگام مرگ در جهت اجرای منویات شوم بیگانه (سرجون رومی) به یزید توصیه کرد و در صورتی که رابطه بین یزید و ابن زیاد خوب نبود اما این فرد مسیحی به یزید گفت به ابن زیاد با حفظ مسند امارت بصره، امارت کوفه را وعده بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: واقعه کربلا با نفوذ بیگانه در حکومت ضد مردمی و ضد دینی انجام گرفت و اهل بیت رسول الله(ص) را قتل عام کردند.

وی با بیان اینکه " نه شرقی و نه غربی" امروز شاخصه بزرگ نظام اسلامی و نشانه استقلال است خاطرنشان کرد: این چیزی است که استکبار جهانی برنمی تابد و 40سال از این انقلاب دینی و مردمی عصبانی است.

 حجت الاسلام عبادی عنوان داشت: دشمن همچنان وعده برهم زدن نظام را می دهد و سرشان درد می کند به این وعده هایی که هیچ گاه محقق نمی شود.

وی یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه ده ها کشور با صدام متحد شدند و نیز آمریکاییان در جنگ از صدام پشتیبانی کردند اما در مقابل نیروهای مردمی، مستقل و مسلح جمهوری اسلامی ایران ضرب شصتی گرفتند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: امروز حربه دشمن دروغ پراکنی، حیله، اختلاف افکنی ، اهرم اقتصادی و جنگ روانی است اما در این صحنه دشمن را ناکام می گذاریم و مردم و نیروهای مسلح ما از این امتحان نیز سرافراز بیرون می آیند.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند مسائلی که به سادگی در جامعه حل می شود را به عنوان مسئله حل نشدنی  نشان دهند تأکید کرد: بیش از قدرت نظامی برای هر ایرانی انقلابی ، بصیرت ، هوشیاری و تذکر مکر و حیله دشمن نیاز است.

عبادی اظهار داشت: در طول تاریخ نیز در حالیکه دشمنان از نظر قدرت دست پایین داشتند اما با مکر و حیله جایی که به ظاهر ساده نشان داده شده است ضربه های جبران ناپذیری به پیکره جامعه اسلامی وارد کردند.

وی با اشاره به وقایع تاریخ اسلام عنوان کرد: دشمن در جنگ صفین آب را به لشکر علی(ع) بست اما وقتی امام خطبه خواند و فرمود برای دست یافتن به آب شمشیرهایتان را از خون سیراب کنید آنگاه لشکر معاویه شکست خورد و آب توسط لشکر امام تصرف شد اما به دستور امام علی(ع) آب را بر روی دشمن گشودند و هر دو لشکر به یک میزان اجازه استفاده از آب را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیروان امام علی(ع) از آزمایش در نبرد نظامی سربلند بیرون آمدند اما در هنگام مکر و حیله دشمن و زمانی که قرآن ها را بر سر نیزه کردند توانستند روی عده ای ساده لوح تاثیر بگذارند و برخلاف آنچه باید رقم خورد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن از بعد نظامی و دفاعی از عهده ما برنمی آید پس به مکر، حیله، بزرگ ساختن مسائل کوچک و کوچک شمردن مسائل بزرگ متوسل شده است و سرانجام ممکن است روی عده ای ساده لوح تاثیر بگذارد.

عبادی متذکر شد: ما باید درس ها و عبرت های واقعه عاشورا را مدنظر قرار دهیم تا به جامعه ما و جهان بشریت آسیب وارد نشود و با هوشیاری مراقب حیله های دشمن باشیم که ان شاء الله پیروزی محقق می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها