خبرهای داغ:
اخوند غدیری امام جمعه اهل سنت شهرستان مراوه تپه گفت: امروز راه امام حسین با قدرت ادامه دارد ولی راه و نسل یزیدیان قسی القلب ابتر است.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۷۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، تجمع بزرگ عاشوراییان شهرستان مراوه تپه با حضور مسئولین ، نیروهای انتظامی ، سپاه پاسداران و مردم بصیر اهل تشیع و تسنن مراوه تپه به مناسبت ظهر عاشورا انجام گرفت.

 اخوند غدیری امام جمعه اهل سنت شهرستان مراوه تپه در این برنامه ضمن تسلیت عزای سیدالشهدا علیه السلام ‌گفت: روز عاشورا روزی است که در تاریخ اسلام  ، مصیبتی از این بزرگ تر را به خود ندیده است.

اخوند غدیری خاطرنشان کرد: هنوز زمانی از دنیا رفتن رسول خدا ص نگذشته بود که یزیدیان با قساوت قلب ان حادثه را در صحرای نینوا بوجود اوردند. وقتی از محرم میگوییم ، همه ی ذهنیت ها به سوی مظلومیت ذریه رسول گرامی اسلام متوجه می شود.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا تداعی کننده مظلومیت فرزندان رسول خداست گفت: علامه سیوطی ازعلمای اهل سنت در تفسیر سوره دخان میفرماید اسمان در دو روز گریه کرد اولین بار زمانی که سر از تن حضرت یحیی جدا شد و دوم زمانی بود که سر از تن پسر رسول خدا جدا کردند.

امام جمعه شهرستان مراوه تپه تصریح کرد:امام حسین نزد رسول خدا از مقام و منزلتی خاص برخوردار بود حتی جبریل به رسول خدا فرمود این امت با پسر شما چه میکند و انجا میگوید یاقوت نشانه خون حسین و زمرد نشانه سمی است که به پسر دیگر شما حسن میدهند.

اخوند غدیری با اشاره به اینکه این حسینی که با این مظلومیت به شهادت رسید پسر بهترین خلق خداست اذعان کرد: وقتی آن مسیحی تقاضا میکند که سر امام را یک شب به او بدهند ، تا صبح گریه و دعا کرد و خدا بوسیله همین سر مبارک او را به پیروان امام در اورد.

وی افزود: در کتب فریقین اهل سنت زیاد دیده شده که گریه نکردن بر حسین ع در عاشورا از قساوت قلب است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مراوه تپه گفت:  امروز راه امام حسین با قدرت ادامه دارد ولی راه و نسل یزیدیان قسی القلب ابتر است.

اخوند غدیری  به کار تبلیغاتی دشمن علیه جمهوری اسلامی و انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: برخلاف فکر دشمن نام و یاد حسین ع نیرویی به ملت داده که ملت را بیدار کرده و باعث وحدت هرچه بیشتتر مسلمین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برماست از عاشورا درس بگیریم و در برابر دشمن صفوف واحد داشته باشیم تا با پیروی از رهبر انقلاب اسلامی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران رابر قلل رفیع جهان به اهتزاز در بیاوریم.

خبرنگار بسیجی شهرستان مرزی مراوه تپه مهدی طلوع شاهرودیان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها