امام جمعه بسطام با بیان اینکه امام حسین یک روز مهلت بیشتر را برای چهار کار گرفت گفت: امام حسین(ع) در این یک روز مهلت مشغول نماز، قرآن، دعا و استغفار شد تا به ما بیاموزد که طرفدار من باید اینگونه باشد.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۱۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی رضوی نسب در جمع عزاداران حسینی مسجد آقا شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه باید ما بفهمیم امام حسین از ما چه می‌خواهد و آن مسیر را ادامه دهیم به یک شب مهلت بیشتر امام اشاره کرد و افزود: امام این یک شب بیشتر را برای این درخواست کرد که به چهار کار بپردازد که عاشق آن‌ها بود که عبارتند از: نماز، قرآن و دعا و استغفار.
وی افزود: امام عاشق نماز بود و حتی ظهر عاشورا نیز نماز را به جماعات خواند تا نشان دهد که طرفدار حقیقی من عاشق نماز است و جای تأسف دارد که در عزادارای‌ها برخی به کار بی توجه هستند.
امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) عاشق تلاوت قرآن بود و سر بریده ایشان ۱۲۰ آیه قرآن را در مسیر تلاوت کرد و به دوستداران خود عملاً تاکید کرد که به قرآن توجه داشته و دست از دامن قرآن بر ندارند.
وی با اشاره به دعا گفت: دعا بسیار مهم است و در اهمیت آن همان بس که دعا‌های مختلف از ائمه نقل شده و همه برای ماست که با خواندن آن خود را به خدا نزدیک کنیم و راه سعادت را بپیماییم.
رضوی نسب استغفار را در تطهیر نفس انسان بسیار مهم دانست و افزود: اگر می‌خواهیم جان خود را پالایش کنیم ذکر استغفار را باید زیاد بگوییم تا شیطان از ما دور شود.
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ عاشورا را در جانمان پرورش دهیم گفت: تلاش دشمن برای این است که ما را از فرهنگ عاشورا جدا کند و باید بدانیم که اگر بخواهیم در این مسیر بمانیم باید عملا در رفتار و کردار دنبال رو ائمه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها