امام‌جمعه پل‌دختر گفت: هیأت‌ها و عزاداری‌ها باید سیاسی باشند اما نباید سیاست زده باشند که سیاسی بودن جدای از سیاست زدگی است.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۹۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: پیام قیام سیدالشهداء (ع) نفی هیأت و عزاداری سکولار است زیرا امام حسین (ع) در حادثه‌ای بی‌هدف، تصادف ناگهانی یا یک انفجار کور به شهادت نرسید، بلکه این قیام به‌طور کامل طراحی‌شده و هدف‌مند بود که عاشورا را رقم زد.

وی افزود: اباعبدالله الحسین (ع) هدف از قیام حود را اصلاح امت جدش بیان می‌فرمایند و سیاست اسلامی غیر از جناح‌بازی و سو استفاده از منبر برای مقاصد گروهی و گروهکی است و هیأت سکولار از مسیر امام حسین (ع) منحرف‌شده است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که هیأت و عزاداری سکولار نداریم؛ همان‌طور که حوزه‌ها و دین سکولار نداریم و نباید داشته باشیم، زیرا حوزه و هیأت سکولار خلاف آن چیزی است که اولیاء دین ایجاد کردند.

وی با بیان این که برخی‌ها به اشتباه توصیه می‌کنند که هیأت نباید سیاسی باشد افزود: این افراد در صورت خوش‌بین بودن دچار سو تعبیر هستند از ابتداء حرکت سیدالشهدا (ع) اقدامی حکومتی و سیاسی بود و مسأله عزاداری بر امام حسین (ع) درطول تاریخ سیاسی بوده است.

سوری با بیان این که پیام عاشورا ایستادگی در برابر طاغوت است، خاطرنشان کرد: طاغوت‌ها و حامیان آن‌ها از بنی‌امیه و بنی‌عباس گرفته تا رژیم ستم‌شاهی پهلوی از عزاداری آگاهانه و زیارت امام حسین (ع) می‌ترسیدند و با آن مخالف بودند زیرا این عزاداری‌ها جنبه سیاسی و اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اینکه یک آقایی دریک گوشه‌ای عبایش را به کول خودش بکشد و بگوید من به کارهای کشور و نظام کار ندارم و بی‌تفاوت باشد افتخار نیست بلکه ننگ است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: روحانی باید از وجود یک چنین نظامی که پرچمش اسلام و قانون آن فقه اسلامی است با همة وجود استقبال کند و مراجع تقلید کنونی تضعیف نظام به هر کیفیتی را حرام قطعی می‌دانند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد و افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری بر همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه تأکید داشتند و معتقدند که این روابط می‌تواند در مسائل جهانی گسترش یابد و اگرچه آمریکایی‌ها درباره ایران، مسائل موشکی و مسائل منطقه را مطرح می‌کنند اما مسألة آن‌ها با جمهوری اسلامی فراتر از این مسائل است.

سوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره داشتند به این‌که آمریکایی‌ها 40 سال است می‌خواهند ریشه جمهوری اسلامی را بکنند، اما در این مدت ایران بیش از 40 برابر رشد کرده که ایستادگی جمهوری اسلامی و موفقیت‌های آن، نمونه‌ای موفق از مهار آمریکا است.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از مواردی که دو طرف (ایران و روسیه) می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند مهار آمریکا است زیرا آمریکا خطری برای بشریت است و امکان مهار آن نیز وجود دارد.

امام‌جمعه پل‌دختر از همه عزاداران سرور و سالار شهیدان عالم که در برپایی هر چه با شکوه‌تر مراسم دهه محرم ایفای نقش کردند به‌ویژه خطبا، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اصحاب رسانه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات