نماینده، ولی فقیه در استان لرستان گفت: دفاع مقدس دستاورد زیادی داشت که یکی از آن‌ها تحکیم موقعیت مردمی جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۸۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اینکه این ایام اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) و بنا به روایتی شهادت امام سجاد(ع) است اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا رسالت سنگین رساندن پیام عاشورا را بر دوش گرفتند و در طول دوران اسارت از هر فرصتی استفاده کرده و با روشنگری ظلم بنی امیه را بازگو کردند.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت امام حسین(ع) با صبر و استقامت در دوران سختی‌ها اسارت را تحمل کردند افزود: آن‌ها عظمت خود را هم نشان دادند و این ناراحتی‌ها سبب نشد که ذلیل و خوار شوند و حتی پیام عاشورا را اهل‌بیت امام حسین(ع) ابلاغ کرده و با حضورشان نهضت عاشورا را زنده نگه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: واقعه عاشورا دو بخش دارد که یکی قیام است که امام حسین(ع) عهده‌دار آن بود و بخش دیگر پیامش بود که حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) عهده‌دار آن بودند و امروز 12 محرم روز اسرا است و آن‌ها الگوی ما هستند.

وی بیان کرد: آزادگان ایران اسلامی با الگو گیری از اهل‌بیت(ع) در عراق عظمت انقلاب را ثابت کردند و عزت‌نفس را حفظ کرده و پیام‌رسان انقلاب اسلامی و اسطوره مقاومت بودند و باوجوداینکه سختی را تحمل کردند اما پای رهبری و انقلاب ایستادند.

میرعمادی تصریح کرد: مبارزات غرورآفرینان آزادگان ثبت‌شده است و صبر، بردباری، استقامت و ایستادگی از ویژگی‌های مهم آزادگان است و امیدواریم خداوند جانبازان عزیز که دوران سخت اسارت را تحمل کردند شفای عاجل بفرمایند.

وی با اشاره به اینکه شنبه 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: در طی این 38 سال آنچه از جنگ تحمیلی به‌عنوان یک موضوع مهم مانده، تأثیر دستاوردهای دفاع مقدس در تداوم انقلاب اسلامی ایران است و دفاع مقدس دستاورد زیادی داشت که یکی از آن‌ها تحکیم موقعیت مردمی جمهوری اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: تداوم انقلاب اسلامی به حضور مردم درصحنه‌های انقلاب است و یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان بوده که این دستاورد سبب تداوم مبارزه علیه نظام سلطه و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاوردها تقویت موقعیت ایران در منطقه است اظهار داشت: حزب‌الله لبنان، حماس و حشدالشعبی، انصار الله یمن، لشکر زینبیون، فاطمیون افغانستان، پاکستان و سربازان سوریه که در برابر تروریست‌ها مبارزه می‌کنند نتیجه هشت سال دفاع مقدس ما است.

میرعمادی افزود: یکی از دستاوردهای ما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات است و امروز هم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بر مشکلات به‌ویژه مشکلات اقتصادی می‌توان غلبه کرد و مشکلات را حل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عنوان کرد: اول مهر بهار آموزش، تربیت و حضور نسل جوان برای علم، دانش و تربیت دینی است‌ و معلمان رسالت سنگینی در این زمینه‌دارند چراکه تربیت آینده‌سازان این مملکت توسط معلمان است.

وی بیان کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش مهم است تربیت نیروی انسانی توانمند، متخصص صاحب حرفه و مهارت است و این در حالی است که متأسفانه ما فقط تولید مدرک می‌کنیم؛ حرفه و مهارت نیست و متأسفانه با نسل جوان فارغ‌التحصیل مواجهیم که حرفه و مهارتی بلد نیستند که برای خودشان شغلی ایجاد کنند.

میرعمادی تصریح کرد: با مهارت‌آموزی و انتقال ارزش‌های دینی به جوانان و آماده کردن جوان برای سپردن مسئولیت‌ها جزء مسئولیت‌های سنگینی است که معلمان بر عهده‌دارند، بنابراین به‌جای اینکه کاغذ و مدرک دست جوانان بدهیم باید مهارت به آن‌ها بیاموزیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نکته دقیقی را بیان کردند و آن‌هم ضرورت مهار آمریکا بود، رئیس‌جمهور آمریکا عهدشکن است و پایبند قراردادهای بین‌المللی نیست و به‌راحتی از آن خارج می‌شود و زورگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: منطق زور بر رئیس‌جمهور آمریکا حاکم است و این منطق زورگیری برای همه بشریت خطر است نه‌فقط برای ایران، چراکه او به‌راحتی از معاهده آب‌وهوا، برجام و... خارج می‌شود که این عهدشکنی‌ها یک خطر بسیار بزرگی برای بشریت است بنابراین باید تمام کشورهای مستقل و آزادی‌خواه همکاری کنند و جلوی تعدی آمریکا را بگیرند و قدرت آن را مهار کنند.

وی اظهار داشت: آمریکا در طول 40 سال انقلاب شکست پی‌درپی خورده است، او از طرح خاورمیانه شکست خورد، داعش را پرورش داد و شکست خورد، دنبال براندازی سوریه بود شکست خورد، جنگ نیابتی که می‌خواست با عربستان انجام دهد شکست خورد اما اکنون با قلدری می‌خواهد نقش‌آفرینی کند بنابراین باید خطر قدرت‌طلبی آمریکا در منطقه باید مهار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات