نماینده ولی فقیه استان البرز گفت : قیام امام حسین (ع) درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار می‌دهد و امروز هم باید در مقابل طاغوت‌هایی که وجود دارد، ایستادگی کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۳۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در اجتماع بزرگ عاشورائیان کرج با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) رمز بقا اسلام است و ما باید با زنده نگه‌داشتن آن، این نهضت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم، اظهار داشت: اگر این حرکت عظیم و فداکاری امام حسین (ع) نبود، چیزی از اسلام و قرآن باقی نمی‌ماند.

مهم‌ترین درس عاشورا ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است

وی عنصر شهادت‌طلبی و باور به حیات جاوید را عامل ایثار و فداکاری شهدای کربلا دانست و افزود: جریان کربلا بصیرتی را در جامعه به وجود آورد که تا امروز این آگاهی و شور ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، عزاداران امام حسین (ع) را شخصیت‌هایی متدین، محکم، عزتمدار و آزاده خواند و عنوان کرد: عزاداران امام حسین (ع) باید افرادی آگاه، بصیر، عامل به وظیفه و باغیرت در همه عرصه‌ها باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) ارزش‌های دینی و انسانی را تا قیامت ماندگار کرد، گفت: عزادار واقعی باید دنباله‌رو ارزش‌های امام حسین (ع) باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما باید برای اقامه ارزش‌هایی که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد، حرکت کنیم، بیان داشت: قیام امام حسین (ع) درس ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار می‌دهد و امروز هم باید در مقابل طاغوت‌هایی که وجود دارد، ایستادگی کرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمن توان جنگ نظامی با نظام اسلامی را ندارد، گفت: دشمن با جنگ اقتصادی و سیاسی به دنبال تضعیف نظام اسلامی است اما ملتی که پیرو امام حسین (ع) باشد، آزاده و مستقل خواهد بود و با عزت در مقابل ظلم خواهد ایستاد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: متأسفانه در جامعه با این اصل اصیل اسلامی مقابله و مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معروف‌ها در جامعه ما استکبارستیزی است، استکباری که با تمام قوا جمع عده و عُده کرده تا در مقابل نظام اسلامی بایستد و آن را منهدم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خاطرنشان کرد: گروه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای استکبار هم با جنگ روانی، ارزش‌ها و باورها را زیر سؤال می‌برند که باید حسینی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد.

امام‌جمعه کرج یکی دیگر از درس‌های مهم عاشورا را ولایت‌پذیری برشمرد و عنوان کرد: اگر ما گوش‌به‌فرمان رهبر جامعه و ولی خدا نباشیم، همه داشته‌ها و ارزش‌هایی که با سختی به‌دست‌آمده از بین خواهد رفت.

وی هدف از فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن را ایجاد فاصله بین ولایت و ملت دانست و گفت: مواظب باشیم در مسیری که دشمن برای ما ترسیم می‌کند قدم برنداریم؛ جریان کربلا درس‌های بسیاری مثل پیروی کردن و شجاعت را به ما می‌آموزد.

ارسال نظرات