آیت الله علم الهدی:

تفکر حسینی موجب ذلت و خواری استکبار جهانی است

نمابنده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: تفکر حسینی موجب خواری و ذلت استکبار جهانی در همه اعصار و در عصر حاضر و در همه زمان‌ها است.
کد خبر: ۹۰۵۹۴۶۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه ظهر عاشورا که با حضور عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، تفکر حسینی را موجب خواری و ذلت استکبار جهانی در همه اعصار و در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: ما برای معرفی قیام امام حسین (ع) به عنوان یک نهضت پیروز به دنیا باید یک ملاک و مدرکی داشته باشیم تا دنیای امروز بپسندد و این قضیه برای دکترین سیاسی عصر حاضر قابل باور باشد.

وی تصریح کرد: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا امام حسین (ع) در قیام عاشورا پیروز شد یا شکست خورد و اگر پیروز شد چگونه می‌توان این پیروزی را با وجود کشته شدن آن حضرت و به اسارت رفتن خاندان ایشان قابل توجیه دانست. دنیای امروز همه چیز را از زاویه مادی می‌بیند و برای آن‌ها این سؤال پیش می‌آید چگونه فردی با یارانی کم در برابر سپاه بزرگ دشمن قرار گرفتند، سر او را بریدند و آن سر را به نیزه زدند می‌تواند پیروز شده باشد؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما باید برای این منطق که سیدالشهدا (ع) پیروز است و دشمن امام شکست خورده دلیلی محکم و قانع کننده داشته باشیم که برای دنیا قابل باور باشد.

وی در ادامه با اشاره به این فراز از زیارت عاشورا که «خدا لعنت کند امتی را که شما را از مقام خودتان دفع کرد و نگذاشت حق شما به شما برسد. خدا لعنت کند امتی را که شما را از آن رتبه و درجه‌ای که خداوند برای شما قرار داد تنزیل دادند و خدا لعنت کند امتی را که شما را کشتند...»، تصریح می‌کند: در اینجا می‌بینیم که قبل از آنکه یزید، معاویه، شمر، عبیدالله بن زیاد و ... لعنت شوند امت لعنت شده‌اند. چرا که امت رسول خدا (ص) به انحراف کشیده شده بودند و نیاز به اصلاح داشتند و امام حسین (ع) نیز هدف اصلی خود از قیام را اصلاح امت اسلامی معرفی کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی دچار اشکال نبود یک جریان ناپاک و ناسالم برآن مسلط نمی‌شد که با حجت خدا اینگونه رفتار کنند؛ اما بعد از قیام امام حسین (ع) امت اسلامی به یک بیداری رسید و تا امروز در برابر استکبار ایستاده است و نمونه آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شعار «پیروزی خون بر شمشیر» امام خمینی (ره) در محرم سال ۵۷ حکومت شاهنشاهی را بر باد داد، اظهار کرد: این اثر قیام امام حسین (ع) است، این بیداری در اثر اصلاحی بود که امام حسین (ع) در امت اسلامی ایجاد کردند؛ بنابراین قیام عاشورا پیروز است چرا که سیدالشهدا (ع) به هدف اصلی خود که اصلاح امت اسلامی بود، رسید.

وی اذعان کرد: از زمانی که حسین بن علی (ع) قیام کرد تا کنون حرکت‌های انقلابی بزرگی در گوشه و کنار دنیا با تأسی از قیام عاشورا صورت گرفته است و تا روزی که امت اسلامی حسینی است استکبار شکست خورده و خوار و ذلیل است و امروز می‌بینیم که در هیچ گوشه‌ای از دنیا نیست که پرچم آمریکا را به آتش نکشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته دیگر در باب پیروزی و یا عدم پیروزی قیام عاشورا این است که پیروزی یک قیام، آخر قصه معلوم می‌شود و قیام سیدالشهدا (ع) هنوز به پایان نرسیده است. امام حسین (ع) یک حرکتی را در سال ۶۱ هجری شروع کردند و این قیام هنوز هم ادامه دارد و این دسته‌های عزا که در روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی به راه می‌افتد و این فریاد‌ها و اشک‌ها همه دلالت بر این دارند که قیام عاشورا هنوز هم ادامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار